Continental si NVIDIA au anuntat dezvoltarea comuna a inteligentei artificiale (IA) pentru autovehicule autonome. Introducerea pe piata pentru functii de nivel 3 este planificata pentru 2021.

Parteneriatul permite dezvoltarea de sisteme de calculatoare IA care cuprind de la functii automatizate de nivel 2 pana la functii autonome complete de nivel 5, in cazul carora autovehiculul nu are nici volan, nici pedale.

Continental si NVIDIA vor dezvolta mai intai functii pentru deplasarea foarte automatizata, inclusiv inregistrarea la 360 de grade a mediului si schimbarea automata a benzii de rulare, precum si patrunderea in trafic. In plus, sistemul va integra harti HD, care permit autovehiculului sa se localizeze singur si sa puna la dispozitie actualizari ale hartilor.

Experienta Continental in domeniul sistemelor de asistenta pentru sofer include in special sisteme pentru camere multifunctionale, pentru camere tip fish-eye cu vedere panoramica, precum si senzori de proximitate si distanta. La acestea se mai adauga tehnologii LiDAR 3D de inalta rezolutie, precum si unitati de comanda centrale pentru deplasarea asistata si automatizata. Prin intermediul sistemelor de asistenta pentru sofer, Continental a realizat in 2016 o cifra de afaceri de 1,2 miliarde de euro; in anul 2020 compania tehnologica asteapta cifre de afaceri de peste 2,5 miliarde de euro in acest domeniu.

„Colaborarea cu NVIDIA va permite Continental sa isi imbunatateasca propria pozitie de lider in domeniul sistemelor de asistenta pentru sofer si sa puna la dispozitie sisteme pentru deplasarea automatizata si autonoma la niveluri incepand cu cerintele NCAP de astazi, pana la nivelul 5“, a spus Luca De Ambroggi, cercetator si director analist la IHS Markit.

Companiile au cazut de acord sa formeze echipe specifice de dezvoltare, care sa lucreze in stransa colaborare si sa dezvolte solutii pentru autovehicule autonome pe baza platformei NVIDIA DRIVE. Aceasta platforma cuprinde NVIDIA DRIVE Xavier, cel mai performant SoC (System-on-Chip) din lume, precum si sistemul de operare NVIDIA DRIVE OS si DRIVE seturi de software AV (AV = Autonomous Vehicle, autovehicul autonom). Solutia de sistem pentru autovehicule autonome va utiliza experienta Continental in domeniul ingineriei de sistem si software pentru sisteme de siguranta cu nivel ASIL D – cel mai inalt nivel de evaluare – si va integra o serie de tehnologii cu senzori, precum radar, camera si LIDAR 3D de inalta rezolutie de la Continental.

Echipa din Timisoara este o parte integrata a activitatilor Continental de dezvoltare a conducerii automate. Printre activitatile desfasurate aici, cea mai mare parte o constituie dezvoltarea de algoritmi de modelare a mediului inconjurator, ce sunt apoi folositi pentru conducerea automata. Odata cu inceperea colaborarii cu NVIDIA, echipa trebuie sa intregreze si sa adapteze modulele software, avand la baza retele neuronale si hardware bazate pe platforma NVIDIA DRIVE AI, avand ca data planificata de introducere pe piata anul 2021 pentru nivelul 3 de automatizare.

„Masina viitorului va fi un calculator autonom care se deplaseaza pe roti. Aceasta va percepe starea autovehiculului si mediul inconjurator, va deriva posibilitatile de a actiona si va prelua comanda daca este necesar. Pentru aceasta este nevoie de nimic mai prejos decat de capacitatea de calcul a unui super-calculator IA. Impreuna cu NVIDIA vom pune la dispozitie o solutie completa, bazata pe inteligenta artificiala, pentru autovehicule autonome – de la Cloud pana la masina. Oferta noastra comuna de tehnologie va face posibila o noua dimensiune a sigurantei, confortului si personalizarii pentru autovehiculele viitorului”, a subliniat dr. Elmar Degenhart, presedintele consiliului de administratie al Continental.

„Detinem acum toate elementele cheie pentru a aduce masinile autonome cu inteligenta artificiala din cercetare si dezvoltare in productia de serie. Noul nostru procesor DRIVE Xavier, software-ul complex NVIDIA DRIVE si abordarea Cloud-to-Car – pentru testare, validare si siguranta functionala – combinate cu experienta si amplitudinea globala Continental vor aduce masinile autonome pe strada“, a explicat Jensen Huang, fondator si CEO al NVIDIA.

In calitate de creier al sistemului Continental, NVIDIA DRIVE Xavier poate furniza 30 TOPS (trilioane de operatiuni de calcul pe secunda) pentru Deep Learning, cu un consum de energie de numai 30 de wati. Acest nivel de performanta nemaiintalnit este necesar pentru a executa prelucrarea unor volume mari de date de care trebuie sa fie capabila o masina autonoma. Acest proces include utilizarea unor retele neuronale profunde: pentru inregistrarea mediului autovehiculului, pentru intelegerea mediului, pentru localizarea autoturismului pe o harta HD, pentru previzionarea comportamentului si pozitiei altor obiecte, precum si pentru calculul dinamicii de rulare si a unei trase de rulare sigure.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri