Furnizorul de servicii legale Financialright Claims GmbH a depus la finalul anului trecut o plangere la instanta din Munchen in care solicita despagubiri in numele a peste 3.200 de companii de transport rutier din 9 tari, cu peste 85.000 de camioane, impotriva asa numitului ”cartel al camioanelor”.

Actiunea in instanta este asigurata de casa de avocatura Hausfeld Rechtsanwalte LLP, una dintre cele mai mari firme de avocatura din Europa si SUA specializata in dreptul concurentei.

La data de 19 iulie 2016, Comisia Europeana a aplicat o amenda principalilor producatori de camioane, deoarece Daimler (Mercedes-Benz), Volvo/Renault, Iveco, MAN si DAF au fost gasiti vinovati de constituirea unui cartel intre anii 1997 si 2011, in vederea stabilirii ilegale a preturilor pentru camioanele medii si mari (pentru mai multe detalii click aici ). La data de 27 septembrie 2017, Comisia a mai aplicat o amenda unui alt producator de camioane, Scania, pentru participarea la cartelul mai sus mentionat (pentru mai multe detalii click aici ). Amenzile totale s-au ridicat la 3,7 miliarde de euro.

Astfel, transportatorii rutieri romani care au achizitionat camioane noi, inclusiv prin leasing, isi pot recupera daunele provocate de ”cartelul camioanelor” prin intermediul Financialright Claims GmbH, accesand platforma www.cartelcamioane.ro. Data limita pentru inregistrare este 31 mai 2018 si pot fi inscrise numai camioanele care au fost inmatriculate incepand cu ianuarie 2003.

Daunele totale, inclusiv dobanzi, sunt de asteptat sa se ridice la peste 1 miliard de euro.

Citeste si:
UNTRR si transportatorii rutieri din Romania protesteaza la Bruxelles
Transportatorii rutieri din...

Pentru transportatorii rutieri din Romania, actiunea juridica va avea loc in Germania, unde legislatia este prietenoasa cu firmele afectate de intelegerile de tip cartel. Totodata, spre deosebire de instantele din Olanda sau Marea Britanie, instanta din Germania ar putea aplica legislatia germana si firmelor romanesti care solicita despagubiri in urma cartelului de camioane. Instantele din Olanda sau Marea Britanie ar putea solicita ca legislatia romaneasca sa se aplice in acest caz, iar in Romania nu exista un cadru legal bine definit pentru cazuri de tip cartel, astfel incat nici instantele nu au suficienta experienta in aceste cazuri.

Incepand cu luna februarie 2018 vor avea loc mai multe intalniri cu reprezentantii casei de avocatura Hausfeld din Germania, cea care va reprezenta interesele transportatorilor rutieri in cadrul actiunii juridice, pentru a explica mai bine detaliile acestui demers. Au fost stabilite intalniri in 7 orase din Romania.

Sursa foto: Mikael Damkier/shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Maria Grapini: Nu exista dumping social in transporturi in Romania