Hyundai prezinta noua generatie Santa Fe, SUV de clasa D care a adoptat noua identitate a marcii, cu blocurile optice duble si grila tip cascada.

Motorizari Hyundai Santa Fe

Santa Fe este disponibil in doua versiuni de motorizare diesel si una pe benzina, care au fost modificate pentru a corespunde noilor standarde Euro 6C. Propulsorul standard R 2,0 diesel este disponibil in doua variante: 150 CP (110 kW) si 182 CP (134 kW), asociat unei transmisii manuale in sase trepte sau noii transmisii automate in opt trepte (AT). Versiunea ultra-performanta 2,2 litri CRDi genereaza 197 CP (144 kW), eficienta fiind imbunatatita cu 3% pana la 4 %, datorita asocierii cu transmisia automata in opt trepte. Motorul Theta II 2,4 litri pe benzina dezvolta 185 CP (136 kW).

Designul noului model atrage prin grila tip cascada, de mari dimensiuni, incadrata de faruri, proiectoarele si luminile de zi cu aspect futurist. Perspectiva laterala evidentiaza caracteristicile dinamice ale autovehiculului. Silueta armonioasa este accentuata de linia simpla si eleganta a plafonului, care continua fluid de la faruri pana la lampile din spate. Cu o lungime de 4.770 mm, o latime de 1.890 mm si un ampatament de 2.765 mm, Santa Fe ofera confort sporit pasagerilor.

Vizibilitatea pentru partea din spate a fost imbunatatita prin extinderea suprafetei vitrate, geamurile secundare fiind marite cu 41%, al doilea, respectiv al treilea rand de scaune beneficiind de o deschidere mai ampla. Pentru al doilea rand de scaune, spatiul la picioare a crescut cu 38 mm, iar scaunele au fost inaltate cu 18 mm. Spatiul la cap pentru cel de-al treilea rand a fost imbunatatit cu 22 mm. Conducatorul auto si pasagerul fata beneficiaza de scaune reglabile electric, cu 10 pozitii diferite. In plus, spatiul pentru bagaje a crescut cu 40 de litri, la 625 litri (VDA), oferind flexibilitate in fiecare zi.

Noua generatie Santa Fe este echipata cu un sistem de tractiune integrala HTRAC (denumirea combina litera H din Hyundai si prima silaba a cuvantului “tractiune”), care presupune distributie electronica variabila a cuplului, in functie de viteza autovehiculului si de aderenta de care dispune fiecare roata. Aceasta este noua tehnologie 4x4 de la Hyundai, care controleaza distributia cuplului si a puterii de franare diferit pe cele doua punti, in functie de necesitate. Sistemul ofera suport conducatorului auto indiferent de conditiile meteo, chiar daca suprafata de rulare este acoperita cu zapada, reusind mereu sa imbunatateasca tinuta de drum si aderenta in viraje.

Pentru a se adapta celor mai inalte standarde europene de siguranta, autovehiculul dispune de pachetul Hyundai SmartSense™. Sistemul Rear Occupant Alert monitorizeaza locurile din spate, detectand prezenta pasagerilor si alertand conducatorul auto la parasirea vehiculului. In marsarier, in zone cu vizibilitate redusa, sistemul Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist alerteaza conducatorul auto in legatura cu apropierea unui alt vehicul din spate si actioneaza automat frana. Safety Exit Assist blocheaza temporar usile in cazul apropierii unui vehicul din spate, pentru ca pasagerii sa coboare in siguranta. Modelul incorporeaza in proportie de 57% otel de inalta rezistenta pentru imbunatatirea rigiditatii torsionale si a comportamentului la impact.

Hyundai ofera dotari multiple de conectivitate: sistemul de infotainment cu ecran de 8 inch, optional, integreaza sistemul de navigatie, dotarile media si de conectivitate, fiind compatibil cu Apple CarPlay, cu Android Auto, precum si cu Live Services. Functia de Display Audio permite pasagerilor sa afiseze continutul din telefoanele mobile pe ecranul de 7 inch al sistemului, prin intermediul aplicatiilor Apple CarPlay si Android Auto. Noul head-up display proiecteaza informatii relevante pe parbriz. Luminozitatea de 10.000 cd/m2 si dimensiunea de 8 inch ofera o buna vizibilitate pe timp de zi, permitand identificarea rapida a informatiilor, fara a distrage atentia de la condus.

De la lansarea din 2001, Santa Fe a avut o contributie relevanta la vanzarile de 1,5 milioane de unitati in Europa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri