Cea de-a doua generatie Opel Insignia face impresii bune prin tehnologiile moderne de care dispune, designul elegant si sportiv, precum si modul in care se conduce.

Insignia este modelul cel mai important pentru brandul Opel, iar acest lucru l-am observat inca de cand am deschis usa modelului de test. Scaunul soferului avea masaj, memorii, multe pozitii de configurare si tapiterie din piele perforata "Brownstone" si cusaturi bej. Vorbim de o masina bine configurata, cu cateva optionale si un pret de 42.480 euro cu TVA (Insignia 2.0 Diesel Turbo 170CP 4x4 Man6 Dynamic).

Nu am mai condus de mult o masina in felul in care a fost setata aceasta Insignia de 2 litri diesel 170 CP cu transmisie manuala. Cred ca multi soferi si-ar dori asa ceva. Are o cutie de viteze cu trepte lungi si ii place sa o tii turata, precum dieselurile de odinioara. A fost o placere sa conduc masina aceasta.

Chiar daca vrea sa fie turat, motorul diesel nu se aude prea tare la interior si in niciun caz nu este perceput ca un diesel. Cat despre 4x4, masina de test a fost discreta, fara vreun simbol specific tractiunii integrale.

Cateva ore, nu am avut idee ca sunt la volanul unei masini cu tractiune integrala si am fost surprins ca am parcat masina in zapada pana la praguri fara sa raman blocat. Dupa ce am verificat am inteles de ce masina de 1,7 tone trecea fara probleme prin zapada. Fiind un 4x4, avea sistemul Haldex, imprumutat de la Saab. Acest sistem de tractiune integrala distribuie cuplul catre fiecare roata in parte instant, de aceea am inaintat fara probleme si nu mi-am dat seama ca ar avea tractiune integrala.

Cat consuma Insignia 2.0 CDTI 170CP AWD

La cat este de grea masina si fiind un 4x4 va puteti imagina ca asta se simte in cifrele de consum. Prin Bucuresti nu am reusit sa am un consum mai mic de 8,5 litri, iar in unele zile a fost de 10 litri. Deci in concluzie, consumul este in linie cu alte motorizari de 2 litri diesel.

In afara orasului este mai "economic" sa mergi tare cu Insignia 2.0 CDTI 4x4. La 130 km/h in treapta a sasea, masina are 2.500 de ture si un consum de 7 litri la 100 de km/h, iar la 100 km/h in treapta a sasea are 1.750 de ture si un consum de 6,5 litri la 100 de km/h.

La 60 de km/h, prin localitati, Insignia diesel consuma 6,5 litri la 100 de km in treapta a patra, avand 1.750 de ture. Nu puteti sa schimbati intr-o treapta superioara, masina va fi prea subturata.

Tehnologii pentru noul Opel Insignia

Noua generatie Opel Insignia mentine acum banda, iar pe cruise control (tempomat) mentine distanta fata de vehiculul din fata, franeaza sau accelereaza in functie de situatie. Head-up Display-ul proiecteaza informatii pe parbriz, asemeni modelelor premium, si usureaza foarte mult viata soferului pentru ca sta tot timpul cu privirea la drum. Pe parbriz este proiectata viteza, limita de viteza/semne de circulatie, indicatii ale sistemului de navigatie, turometrul.

Insignia are si un hotspot Wi-Fi 4G si sistemul Opel OnStar care permite pasagerilor sa rezerve camere la hotel sau sa caute locuri de parcare cu ajutorul unui consultant.

Luminile LED sunt cele mai noi tehnologii pe masinile de astazi. Insignia are si aceasta tehnologie sub denumirea de faruri Intellilux LED Matrix. Alte tehnologii pe care le-am testat pe noua Insignia au fost sistemul de avertizare la intalnirea pietonilor care circulau pe marginea drumului in localitati si sistemul automat de parcare paralela sau perpendiculara.

M-am mai bucurat de sunetul bun al sistemului audio Bose, de trapa panoramica, chiar daca a avut dimensiuni reduse, de volanul si scaunele incalzite. Nu am avut pasageri pe bancheta spate, insa daca ar fi fost s-ar fi bucurat si ei de incalzirea locurilor. In echiparea de top, modelul are acum si scaune ventilate.

Noua generatie Insignia a crescut in dimensiuni comparativ cu vechea generatie. Interiorul este mai spatios (ampatamentul a fost marit cu 92 mm pana la 2829 mm si ecartamentul cu 11 mm), iar portbagajul a fost marit cu 100 de litri. Pentru a le fi mai simplu posesorilor, la benzinarie, inginerii au decis sa renunte la busonul cu insurubare.

Preturi si motorizari Opel Insignia

In gama de propulsoare diesel, Insignia mai are motorizarile 1,6 litri 110 CP, 136 CP si un 2 litri 210 CP. Transmisia automata poate fi aleasa cu motorizarile de 136 CP sau 210 CP. Cel mai mic pret pentru diesel este de 22.200 euro cu TVA pentru varianta Grand Sport.

In ceea ce priveste motorizarile pe benzina, Insignia doua propulsoare de 1,5 litri benzina 140 CP, 165 CP si un 2 litri 260 CP. Cel mai mic pret pentru Insignia este 20.400 euro cu TVA pentru 140 CP benzina in varianta Grand Sport si de 21.500 euro in cea Sports Tourer.

Mai multe informatii despre noul Opel Insignia sunt disponibile aici.

Date tehnice Opel Insignia 2.0 Diesel Turbo 170CP 4x4 Man6 Dynamic

Capacitate cilindrica (cmc): 1.956
Putere (CP/rpm) 170/3.750
Cuplu Maxim (Nm/rpm) 400/1.750
Viteza maxima (km/h): 223
Acceleratie 0-100 km/h (s): 9,7
Consum mixt (l/100 km): 6,2
Emisii CO2 g/km: 163 g/km
Capacitate rezervor: 62 litri
Portbagaj: 490 litri
Masa proprie: 1.730 kg
Lungime mm 4897
Latime mm 1863
Inaltime mm 1455

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri