Producatorul autohton Dacia a ramas lider pe piata auto din Romania, cu vanzari de 90.796 de masini in perioada ianuarie-octombrie, urmat la mare distanta de Daewoo, conform buletinului statistic lunar emis joi de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania. (APIA)
In primele zece luni ale anului s-au vandut 242.282 de masini noi, cu 14,1% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, conform statisticilor remise joi de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).

Productia interna a crescut cu 12,6%, pana la 181.359 de vehicule in primele zece luni ale anului, iar exporturile au crescut cu 45,8% pana la 66.836 unitati, conform buletinului lunar APIA. In acelasi timp, importurile au crescut cu 32,8% pan la 131.533 de unitati.

Desi vanzarile autoturismelor pastrat o tendinta ascendenta, piata vehiculelor utilitare a scazut, arata statisticile APIA. In primele zece luni s-au vandut 30.688 autoutilitare, in scadere cu 6,1% fata de perioada similara din 2005. Principalul motiv a fost scaderea productiei locale cu 40,5%, la 10.299 masini, comparativ cu 17.315 in aceeasi perioada a anului trecut.

Importurile de autoutilitare au compensat partial aceasta scdere, crescand cu o treime, pana la 20.596 unitati. In octombrie, pe piata romaneasca s-au vandut 28.058 de automobile noi, cu 15% mai mult decat in a zecea luna din 2005.


Cota de piata a producatorului pitestean Dacia in primele zece luni ale anului a fost de 37,8%, in scadere fata de cele 44,8% din piata pe care le avea la finalul intervalului ianuarie-octombrie 2005, cand a vandut 95.049 masini, potrivit datelor citate de NewsIn.

Diminuarea cu 40% a vanzarilor autoutilitarelor Dacia., a fost principalul motiv al acestei scaderi, insa reprezentantii producatorului pitestean nu se arata ingrijorati de acest fapt, mai ales ca vanzarile Logan au crescut pe plan intern.

Gama autoutilitarelor este la sfarsit de viata, iar la inceputul anului viitor compania va lansa varianta Logan furgoneta, iar clientii prefera sa astepte noul model, in loc sa cumpere din cele aflate in prezent pe piata.

Daewoo in revenire, Renault marca straina preferata

Daewoo Craiova ocupa pozitia a doua cu 19.914 vehicule vandute in primele zece luni. Dupa cateva luni cu vanzari slabe, producatorul din Oltenia a inregistrat o crestere a numarului de clienti datorita clarificarii viitorului uzinei si a iminentei privatizari a fabricii. Reprezentantii companiei sunt convinsi ca la finele anului vanzarile vor fi in jurul a 24.000 de unitati - cu 20% mai mult decat in 2005. in primele zece luni ale anului trecut, Daewoo a vandut 18.087 vehicule.

Marca franceza Renault ramane cea mai populara printre automobilele de import si ocupa locul trei in clasamentul vanzarilor, cu 18.593 masini, in scadere fata de cele 19.976 comercializate in aceeasi perioada a anului trecut.

Marcile Skoda si Volkswagen ocupa pozitiile patru, respectiv cinci cu vanzari de 16.565 (fata de 12.036 in aceeasi perioada a anului trecut - Skoda) si 13.747 (in crestere de la 10.573) - Volkswagen.

Pe locul sase este in continuare Peugeot, cu 10.955 vehicule comercializate in ianuarie-octombrie (8.937), iar in spatele sau se afla americanii de la Ford, cu 10.411automobile (6.146).

Top zece este incheiat de Opel, cu 8.840 de automobile (4.434, in perioada similara din 2005), Fiat cu 7.492 de vehicule (5.241) si Hyundai cu 6.605 masini comercializate (3.312).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri