21 Noiembrie 2006

Noua strategie globala a General Motors: Masinile ieftine



Ideea unei masini fiabile, dar ieftine, pentru pietele emergente este promitatoare pentru marci precum Toyota, Fiat, Nissan sau General Motors, care spera sa atinga acelasi succes ca si Renault cu Logan.
General Motors, cel mai mare constructor de autovehicule din lume, intentioneaza sa construiasca si sa vanda mai multe masini mici in urma concluziilor oficiale care spun ca cresterile in industrie se inregistreaza indeosebi pe pietele emergente unde vedetele sunt reprezentate de automobilele de talie mica.

Impactul si importanta masinilor low-cost pe diferite piete de pe mapamond sunt in crestere. Aceste automobile, precum Dacia Logan, sunt moderne si vin totusi cu preturi acceptabile, chiar si pentru tarile in curs de dezvoltare, au anuntat oficialii GM in cadrul salonului auto de la Beijing.

Numai piata auto din China o va depasi in valoare pe cea americana in urmatorul deceniu, in timp ce alte piete asiatice precum cea din India, vor creste intr-un ritm alert datorita segmentului de masini ieftine, apreciaza Nick Reilly, vicepresedintele GM si totodata presedintele operatiunilor din Asia.

Oficialii constructorului american recunosc ca pana acum nu au avut vanzari foarte bune si la nivelul de jos al pietei, insa va trebui sa ne reasezam strategia si sa dezvoltam un plan solid pentru tintirea acestei zone a pietei puncteaza Nick Reilly.

Kevin Wale, presedintele GM China, a afirmat ca grupul american a acordat de-a lungul anilor o atentie sporita pietelor emergente, dar acum compania are increderea ca se pot obtine bani frumosi de pe urma vanzarii de masini mici si ieftine. Wale isi argumenteaza aceasta incredere prin cresterea de peste sase ori a vanzarilor companiei de tip joint venture GM-Wuling din ultimii ani. Experienta noastra din cadrul Wuling ne-a demonstrat ca stim foarte bine cum sa construim si sa vindem automobile low-cost, explica acesta.

Un segment de piata tot mai aglomerat

Este evident ca General Motors incearca sa se impuna in competia de pe segmentul low-cost. GM vrea sa devina unul dintre principalii furnizori de astfel de modele ieftine din intreaga lume, avand ca motivatie succesul de care s-a bucurat cu Logan. Insa americanii se confrunta cu o concurenta solida din partea companiilor chineze de automobile Chery si Geely sau Maruti din India, care produce modelele Suzuki Alto.

Acesti jucatori din industria auto si-au majorat, in ultima perioada, volumele productiei. In anul 1983 grupul japonez Suzuki in cooperare cu guvernul indian a infiintat un joint venture in scopul producerii unui mic autoturism (Maruti) care sa fie accesibil pentru clasa mijlocie din India. Astazi societatea Maruti Udyog, in care Suzuki este actionar majoritar, a produs jumatate din autovehiculele care alcatuiesc parcul auto indian.

Distributia modelelor ieftine in regiuni din estul Europei, China sau India este o ocazie importanta ce va fi inclusa si in strategia de dezvoltare a celor de la Ford, rivalul de o viata al celor de la GM. De asemenea, Toyota a afirmat de curand ca doreste sa creeze un model similar pozitionat pe segmentul low-cost.

GM da semne de revenire

General Motors a raportat o perdere financiara de 115 milioane de dolari in trimestrul al treilea. Rezultatele sunt considerate de analisti ca fiind bune comparativ cu pierderea de 1,66 miliarde de dolari in perioada similara din 2005.

Constructorul american a raportat de asemenea venituri record, de 48,8 miliarde de dolari, in crestere cu 3,5 procente. Divizia din Statele Unite a inregistrat cele mai mari pierderi, 374 milioane dolari comparativ cu 2,2 miliarde de dolari anul trecut, pierderile la nivel international fiind de 62 milioane dolari, insignifiante comparativ cu 2,5 miliarde de dolari inregistrate in perioada similara din 2005.

Rezultatele trimestriale reafirma pozitia lui Rick Wagoner, CEO-ul GM, care si-a propus sa reduca costurile in acest an cu peste noua miliarde de dolari. Cel mai important actionar singular al GM, Kirk Kerkorian, a aratat in mod direct prin afirmatii sau indirect prin sustinerea aliantei cu Renault-Nissan ca nu este de acord cu stilul de conducere a lui Wagoner, insa rezultatele trimestriale din acest an intaresc pozitia CEO-ului General Motors.



Citeste si