Ford aduce pe piata o noua generatie a modelului Focus, la 20 de ani de la prima masina care a iesit pe linia de productie. Noul design al gamei extinse Focus include crossover-ul Focus Active si versiunea premium Focus Vignale.

Tehnologiile avansate disponibile pe noul Focus includ:

  • Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control sau ACC) - imbunatatit acum cu pachetul Stop&Go, cu sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere de viteza si cu tehnologia care mentine masina pe centrul benzii de rulare - ajuta la abordarea mai relaxata a traficului aglomerat.
  • Farurile adaptive cu lumini predictive in viraje si luminile care expun indicatoarele rutiere pre-ajusteaza tiparele fasciculelor de lumina cu ajutorul unei camere frontale care pre-monitorizeaza virajele si - pentru prima prima data in industrie - indicatoarele rutiere.
  • Cea de-a doua generatie a Sistemului de asistenta activa la parcare (Active Park Assist 2) opereaza acum schimbarile de trepte, acceleratia si frana pentru a oferi manevre de parcare complet automatizate prin simpla apasare a unui buton.
  • Primul Head-Up Display (HUD) oferit de Ford in Europa le permite soferilor sa-si concentreze atentia pe sosea.
  • Asistenta activa de urgenta la nivelul directiei (Evasive Steering Assist) este o tehnologie prezenta in premiera in segment. Aceasta ii ajuta pe soferi sa ocoleasca vehiculele oprite sau lente pentru evita coliziunile.

Motorizari noul Ford Focus

Optiunile disponibile la nivel de motorizari pe benzina includ o versiune 1.0 EcoBoost si 1.5 EcoBoost, ambele imbunatatite prin introducerea primului sistem de dezactivare a cilindrilor aplicat pe motoare cu trei cilindri. Motorizarile diesel sunt 1.5 EcoBlue si 2.0 EcoBlue. Modelul are acum o transmisie automata cu 8 trepte.

Noua generatie Focus este primul model global construit pe noua platforma Ford C2, dezvoltata pentru a imbunatati performantele din testele de siguranta. Modelele Ford construite pe platforma tehnica C2 vor oferi un spatiu interior superior fara ca acest lucru sa aiba impact asupra dimensiunilor exterioare si permit o dezvoltare aerodinamica de varf care conduce la cifre mai bune la capitolul consum. Nivelul superior de calitate si atentia de top la detalii sunt doar o parte dintre rezultatele directe ale unei investitii de 600 de milioane de euro in fabrica Ford din Saarlouis, Germania.

Cresterea cu 53 de milimetri a ampatamentului permite un diametru maxim mai mare al anvelopelor, ceea ce inseamna ca jantele pot fi pozitionate mai sus in raport cu caroseria in zona aripilor, reducand astfel perceptia de masa vizuala.

Stopurile sunt acum impartite in doua zone, oferind posibilitatea deschiderii versatile a hayon-ului, in timp ce tehnologia LED permite o semnatura luminoasa distincta usor de recunoscut atat in timpul zilei, cat si noaptea. Acest element confirma constructia premium a partii posterioare a masinii.

Focus va fi disponibil in versiunile de caroserie hatchback cu 5 usi, Wagon si - pe anumite piete - sedan cu patru usi. Gama include: Focus Trend, Focus Titanium, Focus ST-Line, varianta premium Focus Vignale si crossover-ul Focus Active.

Elementele caracteristice fiecaruia includ:

  • In cazul lui Focus Vignale, linia frontala continua pe intreaga latime a masinii este conceputa pentru ca masina sa aiba o prezenta artizanala, desprinsa din lumea bijuteriilor. Insertiile si ornamentele satinate pe barele longitudinale de plafon, in zona frontala si in partea laterala inferioara a usilor completeaza grila frontala specifica Vignale.
  • Difuzorul posterior agresiv al lui Focus ST-Line se asorteaza cu eleronul functional montat in continuarea plafonului. Decupajele largi din grila frontala si din spoiler permit observarea unor elemente ale compartimentului motor, iar insertiile specifice in forma de aripi ST-Line din zona laterala a barei fata directioneaza fluxul de aer spre prizele frontale.
  • Focus Active ofera o garda la sol ridicata si elemente de protectie la nivelul aripilor si al usilor laterale. Scutul frontal, cel posterior si pragurile sunt acoperite intr-o nuanta argintie contrastanta, in timp ce designul frontal este conceput special pentru aceasta versiune.

Noul Focus ofera o paleta de 13 nuante pentru caroserie, implicit Orange Glow, Desert Island Blue si Dark Mulberry, ultima prezenta in exclusivitate pe versiunea Vignale si caracterizata printr-o vopsea aplicata in patru straturi.

Noua generatie Ford Focus ofera cea mai complexa gama de sisteme avansate din istoria modelelor produse de Ford, prezentand tehnologii sinonime cu Nivelul 2 de automatizare auto.

Tehnologiile sofisticate grupate in pachetul Ford Co-Pilot360 imbunatatesc nivelul de protectie in caz de accident, experienta de sofat si usureaza manevrele de parcare. Acestea sunt concepute pentru a transforma timpul petrecut la volan intr-o experienta mai confortabila, mai sigura si mai usoara.

Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire si Fixare pe centrul benzii de rulare ajuta vehiculul sa pastreze o distanta de siguranta fata de masinile din fata si reduce stresul in timpul drumurilor lungi in trafic usor pastrand vehiculul pe centrul benzii de rulare. Sistemul poate ajusta viteza masinii pentru a se incadra in limitele legale monitorizand indicatoarele de pe marginea sau de deasupra soselei si detectand limitarile de viteza. In plus, sistemul utilizeaza informatiile stocate in sistemul de navigatie integrat. Tempomatul adaptiv functioneaza la viteze de pana la 200 km/h.

Noua functionalitate de Oprire-Pornire (Stop&Go) ii permite Tempomatului adaptiv sa opreasca complet vehiculul in trafic foarte aglomerat, utilizand pana la 50% din forta totala de franare necesara acestei manevre. De asemenea, sistemul ii permite masinii sa plece automat de pe loc daca timpul de oprire este de sub 3 secunde. Pentru opriri mai lungi de 3 secunde, soferul poate apasa un buton aflat pe volan sau pedala de acceleratie pentru ca masina sa se puna din nou in miscare.

Tehnologia de fixare a masinii pe centrul benzii de rulare poate monitoriza marcajele de pe sosea si poate sa aplice un impuls foarte usor, dar perceptibil la nivelul directiei pentru a-i ajuta pe soferi sa ramana pe mijlocul benzii atunci cand Tempomatul adaptiv este activat. Conceputa pentru a-i sprijini pe soferi la viteze de pana la 200 km/h, tehnologia este dublata de alerte vizuale si acustice daca sistemul detecteaza faptul ca soferul nu actioneaza volanul atunci cand e nevoie.

Farurile adaptive cu lumini predictive in viraje si expunere a indicatoarelor rutiere pre-ajusteaza in premiera tiparele fasciculelor de lumina pentru o vizibilitate maxima inca dinainte ca masina sa ajunga in viraj, in intersectie sau in sensul giratoriu.

Sistemul utilizeaza o camera frontala care monitorizeaza marcajele cu pana la 65 de metri inainte, permitand fasciculului de lumina sa se indrepte anticipat in directia virajului pentru o vizibilitate mai buna in momentul in care masina se indreapta spre acesta. Anterior, acest tip de sistem se baza pe adaptarea directiei luminilor in functie de unghiul de bracaj al volanului. Ford a patentat integrarea capacitatii de recunoastere a semnelor de circulatie pentru a optimiza tiparul fasciculului de lumina. Acesta se lateste in intersectii sau sensuri giratorii pentru a lumina mai bine diferitele obstacole care nu se afla pe directia de rulare a masinii.

Tehnologiile de iluminare prezente pe noua generatie Ford Focus includ faruri adaptive care ajusteaza automat unghiul de incidenta si intensitatea luminii pentru a se potrivi cu mediul de rulare. De asemenea, Faza lunga automata cu functie anti-orbire (Glare-free High Beam) elimina pericolul orbirii accidentale a celorlalti participanti la trafic in conditiile in care ofera o vizibilitate net superioara pe timp de noapte si este sprijinita de farurile avansate full-LED care folosesc o configuratie ajustabila pentru o flexibilitate superioara si pentru tranzitii mai fluide intre faze.

Focus este, de asemenea, primul vehicul Ford din Europa care ofera un sistem Head-Up Display (HUD). Acesta ii ajuta pe soferi sa-si pastreze privirea concentrata catre sosea, proiectand informatii utile in campul vizual al acestora. Sistemul maximizeaza eficienta, oferind unul dintre cele mai largi campuri vizuale disponibile pe sistemele HUD in Europa: 6 pe 2.5 grade. Sistemul este, de asemenea, unul dintre cele mai vizibile dintre cele disponibile pe piata, luminozitatea sa fiind ajustabila in 16 trepte, pana la 10.000 de candele pe metru patrat.

O serie de filtre speciale aplicate pe ecranul retractabil din policarbonat transforma sistemul HUD al noului Ford Focus intr-unul dintre primele care pot fi citite foarte usor de soferii care poarta ochelari cu lentile polarizate. In functie de echipare, selectia de informatii proiectate pe ecran include viteza de rulare (singurul element prezent constant pe HUD), informatii despre indicatoarele rutiere sub incidenta carora cade zona de rulare, informatii venite dinspre tempomatul adaptiv, indicatii de navigare, indicatorul care anunta necesitatea schimbarii de trepte, informatii legate de sursa audio si alte notificari de urgenta.

Active Park Assist 2 usureaza si mai mult manevrele de parcare, permitand parcari complet automate in spatiile paralele si perpendiculare prin simpla apasare a unui buton. Permisa acum de capacitatea noii transmisii automate cu 8 trepte de a functiona in modul shift-by-wire, parcarea automata este activata prin mutarea selectorului de transmisie in pozitia N (Neutral) si prin apasarea unui buton dedicat aflat pe consola centrala.

Sistemul identifica automat locurile de parcare disponibile in lateralul masinii si controleaza apoi complet automat selectia de trepte (implicit marsarierul), acceleratia, franarea si directia. Sistemul este capabil sa parcheze in spatii cu doar 110 centimetri mai lungi decat masina si in panta/rampa de pana la 12 grade, activand la viteze de pana la 4 km/h inainte de a termina manevra prin comutarea transmisiei in modul P (Park). Aceasta tehnologie le permite soferilor, de asemenea, sa iasa dintr-un loc de parcare paralel cu ajutorul sistemului complet automatizat Park-out Assist.

Un alt pachet tehnologic imbunatatit pentru lansarea lui Ford Focus este Sistemul de asistenta pre-coliziune cu depistare a pietonilor si a biciclistilor (Pre-collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection). Acesta recunoaste pietonii care se afla pe sau langa trasa pe care o va urma vehiculul sau pietonii care se pregatesc sa traverseze. Sistemul aplica automat franele daca detecteaza o potentiala coliziune, iar soferul nu raspunde la avertizari. Sistemul poate detecta acum si biciclistii si functioneaza pe intuneric ajutandu-se de lumina farurilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri