Vicepremierul Viorel Stefan a prezentat, marti, in cadrul unei conferinte de presa organizata la Guvern, o serie de proiecte care ar urma sa se desfasoare in parteneriat public-privat, printre care autostrada Targu Neamt-Iasi-Ungheni, in lungime de 100 de kilometri, autostrada Ploiesti-Rasnov si autostrada Bucuresti-Craiova-Calafat-Drobeta Turnu Severin-Lugoj, in lungime de 550 de kilometri. Proiectele mentionate ar urma sa inceapa anul viitor si sa fie finalizate in cinci ani.

“Autostrazile pe care le vedeti figurate pe harta (n.r. autostrada Targu Neamt-Iasi-Ungheni, autostrada Ploiesti-Rasnov si autostrada Bucuresti-Craiova-Calafat-Drobeta Turnu Severin-Lugoj) reprezinta toate segmente noi care se adauga retelei existente si se adauga la alte proiecte care urmeaza sa fie implementate. Deci, ce vedem pe harta se refera doar la segmentele pe care Guvernul doreste sa le implementeze in sistem de parteneriat public-privat. Ne-am concentrat, in special, pe zonele care sufera de lipsa autostrazilor, iar din acest motiv, atragerea investitiilor si dezvoltarea economica sunt mult mai dificile. In special in sudul tarii, unde lipsa autostrazilor impiedica industria auto sa investeasca mai mult”, a explicat Viorel Stefan.

Proiectul autostrazii Targu Neamt-Iasi-Ungheni, in lungime de 100 de kilometri, va include un pod peste Prut, astfel incat autostrada sa se descarce in reteau rutiera a Republicii Moldova.

Autostrada Ploiesti-Brasov este al doilea proiect vizat de Guvern sa se desfasoare in parteneriat public-privat. „Un segment de la Brasov la Rasnov este in curs de implementare si ce completam noi aici vine sa asigure legatura intre Bucuresti, Ploiesti si Brasov. Aceasta autostrada va fi, poate, cel mai ravnit proiect care va fi lansat in parteneriat public-privat”, a explicat Viorel Stefan.

Autostrada Bucuresti-Craiova-Calafat-Drobeta Turnu Severin – Lugoj, denumita autostrada Sudului, este al treilea proiect de autostrada, in lungime de 550 de kilometri pe care Guvernul sustine ca il va incepe in 2019 si il va termina in cinci ani, in contextul in care anul trecut au fost dati in folosinta aproape 16 kilometri de autostrada. Daca lucrurile s-ar desfasura similar, autostrada de 550 de kilometri ar fi gata in 34 de ani.

Citeste si:
Cum vrea Guvernul Orban sa modfice OUG 114
Cum vrea Guvernul Orban sa...

Vicepremierul a precizat ca cele 15 spitale aflate in gestionare Ministerului Transporturilor, prin CFR, ar putea fi renovate, de asemenea, prin parteneriatul public-privat.

Stefan a amintit si de constructia spitalului Metropolitan Carol Davila, prezentat in campania electorala, care ar putea fi gata integral in sapte ani.

Spitalul va fi situat pe o suprafata de 300 de hectare, unde se va afla spitalul propriu-zis, cu o capacitate de 3.000 de paturi si 37 de sali de operatii. Se vor construi, de asemenea, o facultate de medicina si camine studentesti, locuinte si spatii comerciale pentru personalul medical, parcari si hotel pentru insotitorii pacientilor.

„In evaluarea noastra, toate proiectele despre care am vorbit vor putea incepe anul viitor. Finalizarea va fi de cel mult cinci ani in cazul autostrazilor, de circa trei ani in cazul spitalului Republican si de cel mult sapte ani pana la finalizarea integrala a complexului medical cu toate facilitatile despre care am facut vorbire”, a precizat Stefan.

Citeste si:
Pe ce legi vrea Guvernul Orban sa isi angajeze raspunderea
Cum arata pachetul de legi...

Vicepremierul a mai aratat ca aceste cinci proiecte strategice vor mobiliza resurse financiare estimate intre 15 si 20 de miliarde de euro, noteaza Agerpres.

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Termene fanteziste si harti facute pe genunchi pentru autostrazi