Asociatia Pro Infrastructura acuza Guvernul ca inainteaza „termene fanteziste” in constructia de autostrazi, „cu harti facute pe genunchi fara nicio valoare”, care ar urma sa fie construite in parteneriat public-privat, desi pentru mai multe tronsoane exista deja finantare disponibila prin Programul Operational Infrastructura Moderna (POIM), care este mult mai usor de accesat.

Asociatia Pro Infrastructura atrage atentia ca a trecut un an de cand Compania Nationala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a evaluat ofertele depuse pentru proiectele autostrazii A7: „Licitatiile pentru pregatirea (studiu de fezabilitate, proiect tehnic, autorizatie de construire) celor patru proiecte (Ploiesti-Buzau, Buzau-Focsani, Focsani-Bacau si Bacau-Pascani) ale Autostrazii A7 au fost lansate in 24.11.2016. In iulie si august 2017 au fost deschise ofertele. In curand se va implini UN AN de zile, timp in care CNAIR nu a fost capabila sa evalueze ofertele depuse!”, se arata in mesajul publicat pe pagina de Facebook.

„Este evident ca echipele de achizitii si comisiile de evaluare din CNAIR sunt incompetente, refuzand in mod inexplicabil asistenta tehnica de la Comisia Europeana”, transmite Pro Infrastructura.

In cazul autostrazii A8, situatia este mai dificila: „CNAIR a lansat in licitatie revizuirea studiilor de fezabilitate realizate in 2010 pentru a le aduce la un nivel tehnic corespunzator si pentru a obtine acordul de mediu. Insa doua licitatii au fost anulate (Ditrau-Targu Neamt si Targu Neamt-Iasi-Ungheni), iar singurul contract semnat (Targu Mures-Ditrau) practic nici nu a inceput, fiind suspendat de CNAIR (in doua randuri) si apoi reziliat pe 19.01.2018”, explica Pro Infrastructura.

Asociatia a amintit si de rezilierea defectuoasa a contractului pentru Targu Mures-Ditrau.

Mai mult, sectorul Targu Neamt – Iasi a fost inclus pe lista proiectelor PPP, desi are deja finantare europeana disponibila mult mai usor: „Recent, Guvernul a inclus pe o harta frumos colorata sectorul dintre Targu Neamt si Iasi in cadrul proiectelor ce se doresc a fi realizate prin Parteneriat Public Privat (PPP), desi toti cei 311 km ai Autostrazii A8 au deja finantare europeana asigurata prin POIM, o solutie mult mai ieftina si mai usor de accesat decat varianta PPP”, potrivit Pro Infrastructura.

„Din pacate, PPP-ul nu reprezinta o solutie magica pentru constructia mai rapida de autostrazi. Si in acest caz, studiile bine fundamentate sunt vitale si este nevoie de o pregatire profesionista a proiectelor pentru a evita blocajele in executia lucrarilor”, completeaza asociatia.

Un alt dezavantaj al regimului public-privat este reprezentat de faptul ca Guvernul trebuie sa contribuie cu o suma mult mai mare: „In plus, spre deosebire de proiectele finantate din bani europeni, statul roman trebuie sa participe la investitie cu un procent mult mai mare, autoritatile nereusind in prezent nici macar sa finanteze corespunzator proiectele pe fonduri comunitare, daramite sa suplimenteze aceasta finantare in cazul PPP-urilor”, explica Pro Infrastructura.

„Este trist ca si in acest moment, dupa multi ani de promisiuni desarte, Guvernul alege sa raspunda cetatenilor din Moldova in aceeasi nota, cu harti facute pe genunchi fara nicio valoare si cu termene fanteziste care nu mai pot pacali pe nimeni”, conchide asociatia.

Vicepremierul Viorel Stefan a prezentat, marti, in cadrul unei conferinte de presa organizata la Guvern, o serie de proiecte care ar urma sa se desfasoare in parteneriat public-privat, printre care autostrada Targu Neamt-Iasi-Ungheni, in lungime de 100 de kilometri, autostrada Ploiesti-Rasnov si autostrada Bucuresti-Craiova-Calafat-Drobeta Turnu Severin-Lugoj, in lungime de 550 de kilometri. Proiectele mentionate ar urma sa inceapa anul viitor si sa fie finalizate in cinci ani.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri