Vehiculele comerciale usoare (LCV) foarte cautate de comerciantii si curierii din intreaga Europa sunt privite fara interes de catre noi, insa pentru producatorii de automobile sunt aur pur. Marja de profit este mai buna decat la vanzarea unui SUV bine echipat.

Costul de dezvoltare al van-urilor este mai mic decat al masinilor pentru pasageri. Si piata europeana - prognozata sa creasca cu doua cifre pana in 2021 - este relativ stabila si previzibila pentru vehiculele utilitare, scrie Automotive News Europe.

Incepand cu anul 2016, Ford, PSA Group si alianta Renault Nissan Mitsubishi au creat unitati comerciale independente pentru autovehicule usoare (LCV) pentru a profita de sinergiile dintre marci, a creste profiturile si, in cele din urma, a obtine procente din cota de piata a concurentilor intr-o piata competitiva.

Topul brandurilor auto pe piata de vehicule comerciale usoare

Anul trecut, au fost vandute 2,02 milioane de vehicule LCV, o crestere de 3,7% fata de anul anterior. Ford a fost cea mai bine vanduta marca de pe piata europeana a vehiculelor LCV in 2017, cu 317.387 vanzari.

Pe urmatoarele locuri dupa Ford a fost Renault (loc 2), care a inregistrat 294.196 de unitati vandute, urmat de Volkswagen cu 246.414 (loc 3) si Peugeot cu 219.788 unitati (loc 4). Citroen, Mercedes-Benz si Fiat au avut vanzari de peste 150.000 de unitati in 2017, fiind pe locurile 5,6 si 7.

Citeste si:
Piata auto ar putea scadea cu 10% in 2020 fara Programul Rabla
Piata auto ar putea scadea cu...

Cele mai vandute modele de vehicule comerciale

Vehicule utilitare usoare

La nivel de grup, PSA este numarul 1, cu 509.008 vanzari in 2017 si o cota de piata de 20%. Acestea includ modelele de la Peugeot, Citroen si noua sa achizitie, Opel / Vauxhall.

Ford si-a pastrat pozitia in primul trimestru al anului 2018, cu 84.851 de unitati vandute. Transit Custom a ramas modelul de varf, cu 28.743 de vanzari, dar modelele PSA, Citroen Berlingo si Peugeot Partner, au avut peste 45.000 de comenzi, o crestere de aproximativ 13%.

Vanzarile de van-uri sunt strans legate de conditiile economice, spun analistii. Vanzarile s-au diminuat incepand cu anul 2009 in timpul recesiunii globale dupa prabusirea Lehman Brothers si din nou in 2012-13 pe fondul crizei datoriei suverane europene. Cu toate acestea, piata a depasit acum nivelurile anterioare crizei.

Citeste si:
Asteptarile si provocarile mediului de afaceri in anul 2020
Marile PROVOCARI ale mediului...

Privind la restul anului 2018, analistii declara ca piata europeana va avea o crestere minima sau va stagna. Acestia prognozeaza o crestere de 2% in 2018 si o crestere de inca 11% pana in 2021. Inasprirea standardelor de emisii, inclusiv restrictiile privind vehiculele diesel mai vechi in anumite zone urbane, au condus, de fapt, la vanzarile in crestere ale noilor modele.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Romanii pleaca din tara. Peste 10.000 de masini la frontiera Nadalac