Vehiculele comerciale usoare (LCV) foarte cautate de comerciantii si curierii din intreaga Europa sunt privite fara interes de catre noi, insa pentru producatorii de automobile sunt aur pur. Marja de profit este mai buna decat la vanzarea unui SUV bine echipat.

Costul de dezvoltare al van-urilor este mai mic decat al masinilor pentru pasageri. Si piata europeana - prognozata sa creasca cu doua cifre pana in 2021 - este relativ stabila si previzibila pentru vehiculele utilitare, scrie Automotive News Europe.

Incepand cu anul 2016, Ford, PSA Group si alianta Renault Nissan Mitsubishi au creat unitati comerciale independente pentru autovehicule usoare (LCV) pentru a profita de sinergiile dintre marci, a creste profiturile si, in cele din urma, a obtine procente din cota de piata a concurentilor intr-o piata competitiva.

Topul brandurilor auto pe piata de vehicule comerciale usoare

Anul trecut, au fost vandute 2,02 milioane de vehicule LCV, o crestere de 3,7% fata de anul anterior. Ford a fost cea mai bine vanduta marca de pe piata europeana a vehiculelor LCV in 2017, cu 317.387 vanzari.

Pe urmatoarele locuri dupa Ford a fost Renault (loc 2), care a inregistrat 294.196 de unitati vandute, urmat de Volkswagen cu 246.414 (loc 3) si Peugeot cu 219.788 unitati (loc 4). Citroen, Mercedes-Benz si Fiat au avut vanzari de peste 150.000 de unitati in 2017, fiind pe locurile 5,6 si 7.

Cele mai vandute modele de vehicule comerciale

Vehicule utilitare usoare

La nivel de grup, PSA este numarul 1, cu 509.008 vanzari in 2017 si o cota de piata de 20%. Acestea includ modelele de la Peugeot, Citroen si noua sa achizitie, Opel / Vauxhall.

Ford si-a pastrat pozitia in primul trimestru al anului 2018, cu 84.851 de unitati vandute. Transit Custom a ramas modelul de varf, cu 28.743 de vanzari, dar modelele PSA, Citroen Berlingo si Peugeot Partner, au avut peste 45.000 de comenzi, o crestere de aproximativ 13%.

Vanzarile de van-uri sunt strans legate de conditiile economice, spun analistii. Vanzarile s-au diminuat incepand cu anul 2009 in timpul recesiunii globale dupa prabusirea Lehman Brothers si din nou in 2012-13 pe fondul crizei datoriei suverane europene. Cu toate acestea, piata a depasit acum nivelurile anterioare crizei.

Privind la restul anului 2018, analistii declara ca piata europeana va avea o crestere minima sau va stagna. Acestia prognozeaza o crestere de 2% in 2018 si o crestere de inca 11% pana in 2021. Inasprirea standardelor de emisii, inclusiv restrictiile privind vehiculele diesel mai vechi in anumite zone urbane, au condus, de fapt, la vanzarile in crestere ale noilor modele.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri