Samsarii de masini au la vanzare aproape de patru ori mai multe masini decat dealerii auto, circa 55% din anunturile cu autoturisme second-hand fiind postate de catre acestia, reiese dintr-o analiza a inspectorauto.ro realizata in luna iunie 2018.

Din masinile existente pe Internet la vanzare in luna iunie, aproximativ 15% din anunturi sunt de la dealerii auto, in timp ce restul de 85% se impart intre samsari (circa 55%) si romanii care isi vand masina personala (circa 30%).

In Germania, situatia este total opusa celei din Romania. Intrucat nemtii isi vand masina veche la dealeri, iar comertul de masini "pe persoana fizica" nu este permis, anunturile vanzatorilor autorizati reprezinta aproximativ 79% din piata, in timp ce persoanele fizice au doar 21%.

"Piata auto second-hand din Romania este dominata de samsari, iar dealerii auto abia reusesc sa ajunga la 15% cota de piata din totalul tranzactiilor. Dealerii sunt de multe ori in dificultate si castiga greu cota de piata pentru ca atunci cand vinzi masini corecte (km reali, istoric verificabil etc.) si faci asta legal (cu TVA pe toata suma, cu garantie etc.) nu mai poti concura la pret masinile samsarilor. Partea buna este ca multi cumparatori au inceput sa inteleaga avantajele de a cumpara o masina rulata de la un dealer auto in detrimentul samsarilor. Astfel, odata cu educarea cumparatorului care nu mai fuge dupa super oferte, care verifica istoricul masini dupa seria de sasiu inainte de cumparare si care intelge ca nu poate merge doar pe noroc, ne asteptam sa intram incet, incet, in normalitate", a declarat Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.

In timp ce parcurile dealerilor auto au la vanzare in iunie mai mult modele BMW (500 unitati), Mercedes-Benz (440 untati), Volkswagen (330 unitati), Audi (200 unitati) si Renault (200 unitati), samsarii de masini vand, pe persoana fizica, mii de modele apartinand marcilor Volkswagen (3100 unitati), BMW (2800 unitati), Opel (2500 unitati), Ford (1600 unitati), Audi (1580 unitati).

O masina rulata de 5-6 ani fara nicio avarie este relativ greu de intalnit, mai ales daca masina a circulat in Romania. De aceea este foarte important sa putem evalua gravitatea daunelor. Daca avem o aripa vopsita sau inlocuita, o bara revopsita, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atat timp cat lucrarile sunt facute de calitate putem merge mai departe cu achizitia la un pret corect. Insa daca am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stalpii, pragurile, structura de rezistenta, airbag-urile etc., trecem mai departe si cautam alta masina.

Jumatatea lui 2018 este aproape la acelasi nivel cu 2017 care a fost unul record pentru piata auto de masini second-hand din Romania, inregistrandu-se aproape o jumatate de milion de tranzactii. In ceea ce priveste reinmatricularile (tranzactiile cu masini rulate pe plan intern), acestea au cunoscut si ele un record in 2017, urcand la 495.000 de unitati, depasind cu mult maximul din 2011 (411.000 unitati), datorita lipsei timbrului de mediu care a permis romanilor sa-si vanda mai usor masina in tara.

Potrivit rapoartelor InspectorAuto.ro cele mai mari incidente in manipularea kilometrajului sunt in cazul masinilor din Germania aduse special pentru revanzare, masini foarte dorite de romani cum ar fi: VW, BMW, AUDI, SKODA, Mercedes-Benz.

Este foarte important sa stim ca masinile bune si cu kilometri putini sunt foarte scumpe in vest si nimeni nu le aduce pentru revanzare. Samsarii aduc masini cu kilometri multi sau cu diferite probleme tehnice si estetice ca sa aiba un cost de achizitie scazut si sa permita apoi un profit frumos si un pret de vanzare atractiv.

Pe InspectorAuto.ro se poate verifica istoricul de kilometri si daune al unei masini second-hand si are o baza de date de peste 6 milioane de inregistrari; in acest fel cumparatorul poate sti concret daca este pe cale sa cumpere o masina cu kilometri dati inapoi, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost dauna totala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri