Un procent de 66% dintre masinile verificate pe InspectorAuto.ro in perioada ianuarie - august 2018 au avut cel putin un incident, iar in maxim 5% din cazuri vanzatorii specificau acest lucru in anuntul de vanzare al masinii.

Masinile avariate sunt o sursa buna de venituri pentru samsarii de masini care prefera sa le cumpere (pretul fiind foarte mic comparativ cu valoarea masinii in stare buna) si sa le repare ieftin pentru a obtine un profit cat mai mare la revanzare.

InspectorAuto.ro a selectat cinci exemple de masini cu daune considerabile, depistate in 2018 in rapoartele de daune comandate de utilizatori.

Masinile cu cele mai grave avarii care erau la vanzare ca impecabile au fost:

- Audi A8 3.0 TDI, an de fabricatie 2010, cu kilometri reali, dar cu doua daune a caror valoare de reparatie insumata ajunge la 15.000 euro; Daune serioase pe care nu le-ai dori atunci cand cumperi o masina din aceasta gama.

- Ford Focus, an de fabricatie 2017, o fosta dauna totala reparata si repusa la vanzare pe Internet. Masina a avut avarii a caror reparatie ar fi costat in mod normal 10.000 euro intr-un service autorizat. Cel mai probabil a fost reparata “pentru vanzare” mult mai ieftin si de fatada, apoi scoasa la vanzare ca impecabila.

- BMW 118D, an de fabricatie 2011, cu daune majore a caror reparatie intr-un service de reprezentanta ar fi depasit 7.000 euro. Masina a fost vanduta initial ca epava/masina avariata, cumparata de samsari reparata “pentru vanzare” si pubilicata pe internet fara nicio mentiune cu privire la acea dauna.

- Skoda Octavia, an de fabricatie 2011, aproape dauna totala in 2011 si o alta dauna majora in 2017, scoasa la vanzare cu KM reali dar nicio mentiune cu privire la avarii.

- VW Jetta, an de fabricatie 2015, dauna totala in 2017, vanduta ca epava apoi pusa la vanzare pe internet intr-o stare “impecabila.”

InspectorAuto.ro, singurul site care ofera istoricul de incidente pentru masinile din Romania, va recomanda "sa verificati masinile rulate inainte de cumparare pentru ca in spatele unei masini impecabile se poate ascunde o fosta dauna totala sau o masina care a avut daune majore. De multe ori aceste masini au kilometri reali si cumparatorii odata trecand de acest filtru nu mai merg mai departe cu verificarile".

Pentru a evita cumpararea unei epave pe roti recomandam verificarea istoricului de daune si verificarea tehnica (inclusiv grosime strat vopsea) a autoturismului inainte de cumparare.

De mare ajutor pentru cumparatori poate fi ghidul privind verificarile de daunalitate la masinile secondhand pe care le poate face aproape oricine si care poate fi accesat aici: 7 verificari ca sa afli daca masina a avut daune majore.

De obicei, masinile lovite grav sunt revopsite integral dupa ce sunt reparate, pentru ca in felul acesta vor avea aceeasi culoare si nu mai poti observa diferente de nuanta.

Daca avem o aripa vopsita sau inlocuita, o bara revopsita, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atat timp cat lucrarile sunt facute de calitate putem merge mai departe cu achizitia la un pret corect. Insa daca am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stalpii, pragurile, structura de rezistenta, airbag-urile etc., trecem mai departe si cautam alta masina.

Din oferta de anunturi cu masini existente pe Internet la vanzare in luna iunie, aproximativ 15% din anunturi sunt de la dealerii de masini (de marca si independenti), in timp ce restul de 85% se impart intre samsari (circa 55%) si romanii care isi vand masina personala (circa 30%).

InspectorAuto.ro ofera istoricul de kilometri si daune al unei masini second-hand si are o baza de date de peste 8 milioane de inregistrari; in acest fel cumparatorul poate sti concret daca este pe cale sa cumpere o masina cu kilometri dati inapoi, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost dauna totala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri