Compania Ford Motor va cobori, anul viitor, pe locul al treilea pe piata americana, dupa ce in 2006 a ocupat prima pozitie, fiind depasita de catre producatorul japonez rival Toyota Motor, potrivit unor previziuni de vanzari publicate de Edmunds.com.
Pagina electronica Edmunds, care ofera informatii de pe piata auto americana, a anuntat ca Toyota va depasi Ford, ca volum de vanzari, pana la jumatatea anului 2007, informeaza NewsIn.Toyota depaseste, frecvent, grupul Chrysler, al Daimler Chrysler AG's. Timp de doua luni in acest an a vandut mai multe masini decat Ford, ale carei vanzari au scazut cu 8%, timp in care cele ale Toyota au crescut cu 13%, .

Ford, care se lupta cu pierderile in crestere din America de Nord, a anuntat ca urmareste sa-si pastreze cota pe piata americana de vehicule usoare intre 14 si 15%, de la un nivel curent de 17,7%, deoarece grupul se afla in proces de restructurare, prin inchiderea a 16 uzine si prin desfiintarea a 50.000 de locuri de munca.Ford a estimat o puternica depreciere a actiunilor sale anul viitor, deoarece compania nu mai doreste sa vanda vehicule catre companiile pentru inchirierea de masini.

La nivel de piata, Edmund,com a estimat ca vanzarile de masini usoare vor stagna in 2007, ramanand in apropierea nivelului estimat pentru 2006, de 16,5 milioane."Pretul benzinei va fi un factor principal in alegerea masinii, in anul viitor, de catre consumatori", a declarat directorul executiv pentru analizele industriale al Edmunds.com, Jesse Toprak.

Compania Ford mizeaza pe modelul de camioneta Tundra, care ar trebui sa apara la saloanele auto in februarie si care sa preia o mare parte din piata acestui tip de masini, de la alti producatori auto autohtoni. Acesta este un segment foarte profitabil, asa ca orice pierdere din cota de piata va avea un impact mult mai mare din punct de vedere financiar, potrivit Edmunds.com.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri