Ford aduce pe piata un nou crossover, Focus Active, model disponibil pentru comenzi in doua variante de caroserie, hatchback cu cinci usi sau wagon.

Garda la sol este ridicata cu 30 de milimetri pe puntea fata si cu 34 de milimetri pe puntea spate fata de versiunea standard a lui Focus.

Noul model pastreaza dinamica lui Focus adaugand moduri superioare de rulare pe teren accidentat si o pozitie mai inalta la volan.

Focus Active ofera suplimentar doua noi moduri de rulare selectabile – Slippery si Trail si bare longitudinale de plafon, in standard, care ajuta la transportul bicicletelor sau al echipamentelor sportive.

Motorizari Ford Focus Active

In ceea ce priveste motorizarile, optiunile sunt sofisticate si includ motoarele pe benzina 1.0 EcoBoost 125 CP si 1.5 EcoBoost 150 CP, 182 CP, dar si unitatile diesel 1.5 EcoBlue 120 CP si 2.0 EcoBlue 150 CP. Acestea pot fi cuplate cu transmisii manuale cu sase trepte sau automate cu opt trepte.

Sistemele de asistenta a soferului includ tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control), faruri adaptive (Adaptive Front Lightning System) si sistemul de asistenta activa la parcare (Active Park Assist).

“Vanzarile de SUV-uri Ford au crescut cu peste 19% in octombrie fata de aceeasi luna a anului anterior, iar SUV-urile reprezinta acum mai mult de una din cinci masini vandute de Ford in Europa. Familia de modele crossover Active le ofera clientilor o optiune suplimentara care se incadreaza in trendul masinilor cu design inspirat de SUV-uri”, spune Roelant de Waard, vicepresedinte Marketing, Vanzari si Service in cadrul Ford Europa.

Noul Focus Active este al treilea membru al familiei de crossovere Active, dupa ce in cursul acestui an au fost lansate pe piata noile Fiesta Active si KA+ Active.

Echipat inca din versiunea standard, atat in varianta hatchback cu cinci usi, cat si in cea wagon, cu suspensie independenta spate Ford in configuratie cu brat scurt/lung (SLA sau Short Long arm independent suspension), sasiul lui Focus Active are o geometrie unica a arcurilor, amortizoarelor, barelor stabilizatoare si articulatiilor.

Sistemul de suspensii de tip SLA optimizeaza confortul si adaptabilitatea, dispunand de un submodul izolat care ofera echilibrul dorit intre modul in care puntea fata si puntea spate raspund la neregularitatile soselei, rezultatul fiind calatorii mai line. Bucsele complexe au caracteristici diferite de rigiditate in functie de directia in care sunt antrenate, diminuand efectul neplacut al gropilor mici si limitand zgomotul si vibratiile. Geometria unica a suspensiei SLA pe varianta wagon repozitioneaza amortizoarele, ajutand masina sa ramana agila si reactiva chiar si atunci cand portbagajul este incarcat la maximum. In plus, aceasta configuratie a permis maximizarea spatiului dedicat bagajelor.

Produs la fabrica Ford din Saarlouis, Germania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri