Consiliul Ministrilor de Transport din UE a adoptat pe 03.12.2018 pozitia sa (abordare generala) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazata pe propunerile restrictive ale Aliantei Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii estici sunt trimisi acasa.

Dupa negocieri exterminante de peste 14 ore, Consiliul de Transport UE a adoptat cu majoritate calificata, masuri chiar si mai restrictive decat compromisul initial propus de Presedintia Austriaca privind Pachetul Mobilitate, respectiv:

- Aplicarea regulilor detasarii la transporturile rutiere internationale, cu exceptarea tranzitului si a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: in drumul spre tara de destinatie si in drumul de intoarcere, se permite o activitate suplimentara de incarcare/descarcare in ambele directii, fara a se incadra in regimul de detasare, sau zero la plecare si pana la doua (operatiuni) in drumul de intoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operatiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detasare integrala se aplica incepand cu prima zi a operatiunii.

- Restrictionarea cabotajului prin introducerea unei perioade de "racire" (cooling-off) de 5 zile inainte ca alte operatiuni de cabotaj sa poata fi efectuate in aceeasi tara cu acelasi autovehicul. Aceasta restrictionare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piata libera!

- Interzicerea efectuarii perioadei de repaus saptamanal normal in afara cabinei autovehiculului, desi in documentele Presedintiei Austriece este recunoscuta lipsa acuta de spatii de parcare sigure si securizate in UE

- Intoarcerea acasa a soferilor cel putin o data la patru saptamani - sau, in cazul in care soferul alege sa ia doua repausuri saptamanale reduse, dupa trei saptamani pe drum.

- Obligatia dotarii tuturor autovehiculelor care efectueaza operatiuni de transport international cu tahograf inteligent pana la sfarsitul anului 2024.

Aceasta abordare marcheaza inceputul destramarii asumate a UE, chiar inainte de finalizarea Brexit!

Pentru a putea intra in vigoare, abordare generala a Consiliului de Transport UE privind Pachetul Mobilitate va trebui adoptata si de Parlamentul European, care se reuneste in plen la Strasbourg saptamana viitoare, pe 10-13.12.2018. Avand in vedere importanta majora a votului Parlamentului European pentru viitorul transportatorilor romani in UE, UNTRR solicita tuturor Eurodeputatilor romani sa participe activ la dezbaterile Parlamentului European pentru a respinge ferm actuala pozitie a Consiliului de Transport UE privind Pachetul Mobilitate si orice compromis bazat de aceasta!

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) este o organizatie profesionala si patronala, neguvernamentala, independenta, apolitica, fondata in 1990 pe principii democratice, care promoveaza si apara interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international, inregistrand de la infiintare pana in prezent peste 14.000 membri - operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri