Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) a emis, la finalul lunii decembrie 2018, acordul de mediu pentru Autostrada Sibiu-Pitesti, mentionand padurile care vor fi defrisate, imobilele care vor fi demolate si expunerea proiectului la inundatii si eroziunea solului.

Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) a identificat, in acordul de mediu emis pentru Autostrada Sibiu-Pitesti, 51 de zone cu potential de instabilitate, dintre care mai multi versanti cu potential la alunecari de teren.

ANPM precizeaza ca este necesara defrisarea a circa 200 de hectare de suprafete forestiere, pentru realizarea autostrazii si a ecoductelor. Din suprafata totala de 200 de hectare, din interiorul ariilor naturale protejate va fi scoasa definitiv din fondul forestier suprafata de 48 de hectare. Mai mult, aproape 35 de hectare, reprezentand alte terenuri cu vegetatie forestiera sau cu arbori izolati, vor fi defrisate pentru constructia autostrazii.

Constructia autostrazii va duce la demolarea unui numar de 77 de case, 55 de anexe gospodaresti si 5 hale de mici dimensiuni.

Autostrada aproape de arii naturale protejate

Traseul autostrazii se situeaza in vecinatatea urmatoarelor arii naturale protejate:
-situl UNESCO “Paduri antice si primare de fag din Carpati si alte regiuni ale Europei”, desemnat pentru protectia patrimoniului natural regasit in masivul Cozia. Distanta minima de la traseul autostrazii pana la acest sit este de circa 625 de metri;
- Rezervatia naturala Suvara Sasilor, situata la peste un kilometru la vest de limita de constructie a autostrazii, in interiorul sitului Frumoasa;
- Rezervatia naturala Padurea Calinesti – Brezoi, situata la circa 350 de metri vest de traseul autostrazii Sibiu-Pitesti;
- Rezervatia paleontologica Golesti, situata la 6,8 km fata de limita celui mai apropiat tip de lucrare inclus in limita de interventie a autostrazii Sibiu-Pitesti;
- Rezervatia Naturala Lacul Bascov, la 19 metri de cel mai apropiat punct al autostrazii.

Traseul tronsonului de autostrada este aproape de urmatoarele arii naturale protejate, incluse in reteaua ecologica europeana Natura 2000:
- Piemontul Fagaras, aflata la o distanta de 3 km de autostrada Sibiu-Pitesti;
- Platforma Cotmeana, la o distanta de 6 km de axul autostrazii Sibiu-Pitesti.

Autostrada Sibiu-Pitesti nu va afecta lacuri de acumulare sau lacuri naturale din zona traseului, se arata in raportul ANPM.

Conform rezultatelor studiului de schimbari climatice, pe baza analizei conditiilor climatice actuale, zona proiectului nu este expusa fenomenelor de intensificare a vantului, dar prezinta o sensibilitate mare la inundatii, avand in vedere ca proiectul va fi realizat in zona adiacenta albiilor si bazinelor raurilor Olt si Arges.

Sensibilitatea zonei proiectului la eroziunea solurilor este estimata ca fiind scazuta. Din punctul de vedere al alunecarilor de teren, expunerea este ridicata. In cazul caderilor de pietre, expunerea este medie.

Dupa ce ANPM a emis acordul pentru proiect, urmeaza sa fie stabiliti constructorii loturilor 1 si 5, care au fost scoase la licitatie in aprilie 2018 de CNAIR.

Autostrada Sibiu-Pitesti, aflata in Master Planul General de Transporturi si in Programul Operational de Infrastructura Mare (POIM), are o lungime de 122 de kilometri si trece prin judetele Sibiu, Valcea si Arges, iar valoarea estimata de executie a lucrarilor este de 7,5 milioane de lei, fara TVA.

Proiectul a fost impartit in 5 sectiuni astfel:
- Sectiunea 1 Sibiu – Boita;
- Sectiunea 2 Boita – Cornetu;
- Sectiunea 3 Cornetu – Tigveni;
- Sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges;
- Sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti.

Pe langa partea carosabila, proiectul mai include: 8 noduri rutiere, 71 de poduri, pasaje, 58 de viaducte, 130 de podete, 76 de structuri casetate, 9 tuneluri, lucrari de consolidare, lucrari hidrotehnice, lucrari pentru scurgerea apelor, lucrari de mediu (panouri fonoabsorbante, imprejmuire, subtraversari pentru fauna, ecoducte), dotari specifice infrastructurii rutiere (parcari, spatii de servicii, centre de intretinere si coordonare), semnalizari si marcaje si sisteme de telecomunicatii.

Totusi, CNAIR nu va incepe mai devreme de 2020 constructia autostrazii Sibiu-Pitesti, a declarat, penrtu ziare.com, purtatorul de cuvant al institutiei, Alin Serbanescu.

Sursa foto: CNAIR

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri