BMW Group Romania a inregistrat in 2018 un record absolut de livrari depasind pentru prima data pragul de 3.000 de automobile, dintre care 2.780 au fost modele BMW si 222 unitati au fost MINI.

BMW Motorrad se afla la al zecelea an consecutiv de crestere de doua cifre, depasind pentru prima data pragul de 300 de unitati cu un total de 367 motociclete noi pe piata din Romania.

„Ma uit cu incredere la anul 2019, asteptam din nou o crestere constanta. Avem o baza excelenta – un portofoliu de produse fara precedent si evolutia pozitiva a ultimilor ani. Va puteti astepta la unele lansari importante in 2019 nu numai din perspectiva modelelor, dar si a portofoliului de servicii”, a declarat Wolfgang Schulz, director general BMW Group Romania.

Romania are una din cele mai mari ponderi de modele BMW X din totalul de vanzari, cu o cota de 57,6%. 81% din automobilele BMW vandute in Romania sunt echipate cu un sistem de tractiune integrala, 16% cu un sistem de tractiune spate si 3% cu un sistem de tractiune fata (disponibil pe modelele X1, X2 si Seria 2 Active Tourer/ Gran Tourer).

"Avand in vedere diversificarea familiei X si lansarea BMW X2 in 2018 si BMW X7 in 2019, este de asteptat ca acest trend sa se mentina. In contextul schimbarii de generatii pentru BMW X5, BMW X1 devine, in premiera, cel mai de succes SUV al marcii in Romania, cu 402 unitati livrate. Este urmat indeaproape de alte modele BMW X - BMW X5 si BMW X3, cu 383, respectiv 372 de livrari. Pentru 2019 este de asteptat ca BMW sa valorifice ofensiva de lansari inceputa anul precedent, care va continua sustinut si in acest an, cu gama BMW X intr-o pozitie centrala. De notat ca, dupa ce au debutat la final de noiembrie 2018, noile BMW X5 si BMW Seria 8 s-au bucurat de un interes exceptional in Romania. Pana la jumatatea lunii ianuarie, in 60 de zile de la debut, BMW Seria 8 a ajuns la 12 clienti si este de asteptat sa domine segmentul sportivelor de lux. In acelasi timp, BMW X5 are deja 69 de livrari si peste 200 de comenzi", spun reprezentantii BMW.

In ceea ce priveste sistemele de propulsie, dieselul ramane dominant pe piata din Romania, intr-o usoara scadere fata de anul trecut. 75,9% din automobilele livrate in 2018 sunt echipate cu motoare diesel, 17,1% dispun de propulsoare pe benzina, 5,3% sunt automobile electrice si 1,7% sunt modele plug-in hybrid.

BMW i a continuat cresterea, an de an, de la lansarea in Romania. BMW i3 a avut 148 de exemplare livrate (inclusiv 3 modele cu sistem range extender), in crestere cu 31% fata de anul precedent (2017: 113 unitati). Deja sunt mai mult de 300 de modele BMW i3 in utilizare de catre clienti privati si proiecte comerciale, inclusiv car-sharing sau shuttle, ceea ce arata ca automobilul electric este relevant si pe piata din Romania.

Gama de modele plug-in hybrid a cunoscut o usoara scadere, in contextul in care o serie de modele nu au mai fost disponibile pentru vanzare, ca urmare a schimbului de generatii (este vorba de BMW X5, Seria 3 si Seria 7). In total, 44 modele BMW iPerformance (in scadere cu 10%, 2017: 49) au ajuns la clienti. Cel mai de succes model in 2018 a fost BMW Seria 2 cu 18 unitati, urmat de BMW Seria 5 cu 13 automobile si X5 cu 7 livrari. O gama extinsa de modele iPerformance este asteptata pentru a doua parte a acestui an. Noua generatie de modele plug-in hybrid BMW Seria 3, BMW Seria 7 si BMW X5 vin cu autonomie electrica crescuta semnificativ. In 2018 a fost a fost deja livrata o flota de 10 modele plug-in hybrid cu o valoare de aproximativ 700.000 euro, care este folosita ca masini de companie de catre grupul de firme Teaha Management.

BMW Group Romania a continuat ritmul de investitii in reteaua de reprezentanti. Ultima inaugurare a fost in noiembrie 2018, cu MINI Auto Cobalcescu Bucuresti, al doilea centru al marcii in Romania. In acest moment, reteaua BMW Group Romania include 14 centre complete BMW (showroom si atelier de reparatii), 8 service-uri BMW, 2 centre complete MINI, 6 service-uri MINI si 3 showroom-uri BMW Motorrad.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri