Bugetul Ministerului Transporturilor a crescut, anul acesta, cu circa 55%, la 11,6 miliarde de lei, bani care ar trebui sa fie alocati catre autostrazi, poduri, retele de cale ferata, dar si pentru studii de fezabilitate pentru variante de ocolire si drumuri de mare viteza. Cele mai mari sume vor fi alocate podului peste Dunare de la Braila si Magistralei 6. 1 Mai - Otopeni.

Potrivit proiectului de buget, pus in dezbatere pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, podul suspendat peste Dunare din zona Braila are alocata suma de 362,8 milioane de lei, prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR). Ministerul Transporturilor a emis, la finalul lunii decembrie 2018, autorizatia de incepere a lucrarilor de construire la infrastructura podului, iar acestea ar trebui sa fie gata in 17 luni.

Pentru metroul pana la aeroportul Otopeni, Guvernul are alocata suma de 290 de milioane de lei. In ceea ce priveste finantarea legaturii de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni), Comisia Europeana ar putea finanta doar o parte din proiect, de la 1 Mai la Ikea, argumentand ca din punctul de vedere al analizei beneficiu-cost cealalta parte a magistralei M6 ar fi mult mai profitabil sa se faca suprateran, dar autoritatile romane nu agreeaza aceasta idee, a afirmat, recent, comisarul european Corina Cretu.

Autostrada Sebes-Turda are o lungime totala de 70 de kilometri. Anul trecut au fost deschise circulatiei loturile 3 si 4 in lungime de 30 km, intre Aiud si Turda. Pentru anul acesta, Ministerul Transporturilor aloca 160 de milioane de lei pentru finalizarea lotului 1, in lungime de 17 km si a lotului 2, care are 24 de kilometri.

Proiect Alocare bugetara

Autostrada Lugoj-Deva, sectorul Dumbrava-Deva

100 de milioane de lei
Autostrada Sebes – Turda 160 de milioane de lei
Autostrada Campia Turzii – Ogra – Targu Mures 130 de milioane de lei
Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni 290 de milioane de lei
Drum Expres Craiova-Pitesti 151 de milioane de lei
Podul peste Dunare de la Braila 362,8 milioane de lei
Autostrada Sibiu-Pitesti, sectiunile 1 si 5 110,1 milioane de lei
Autostrada de Centura Bucuresti 71,8 milioane de lei
Varianta de ocolire Bacau 70 de milioane de lei
Autostrada Bucuresti-Brasov, tronson Comarnic – Brasov, lot 2 74,7 milioane de lei

Pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Poiesti – Buzau, ministerul aloca 4,6 milioane de lei, prin FEDR.

Pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru linia de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, ministerul aloca 1,5 milioane de lei.

Ministerul mai aloca 62,7 milioane de lei pentru Varianta de Ocolire Timisoara, din Fondul de Coeziune, 60 de milioane de lei pentru Varianta de ocolire Satu Mare, 20 de milioane de lei pentru Varianta de ocolire Alesd, 40 de milioane de lei pentru Varianta de ocolire Beius Stei, 20 de milioane de lei pentru Varianta de ocolire Barlad si 15,7 milioane de lei pentru Autostrada Transilvania, sector Gilau – Bors, sectiunea 3A, din FEDR.

Intr-un studiu de fezabilitate si eficientizare a retelei feroviare din Romania se investesc 3,3 milioane de lei din FEDR. Se mai investesc 1,4 milioane de lei in actualizarea studiului de fezabilitate pentru podul peste Tisa in zona Teplita din Sighetu Marmatiei. Suma de 1,9 milioane de lei este destinata reactualizarii studiului de fezabilitate si a intocmirii proiectului tehnic si a detaliilor de executie pentru Varianta de ocolire a Municipiului Zalau, din Fondul European de Dezvoltare Regionala.

Pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru drumul de mare viteza Focsani-Bacau se aloca 9,5 milioane de lei din FEDR, iar pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru drumul de mare viteza Bacau-Pascani este prevazuta suma de 6,5 milioane de lei.

Autostrada Bucuresti-Brasov, tronson Comarnic – Brasov, lot 2: sector Predeal – Cristian, km 162+300 – km 168+600 si drum de legatura are alocata suma de 74,7 milioane de lei.

Autostrada A8, cunoscuta ca Autostrada Unirii, tronsonul Targu Mures – Targu Neamt, va beneficia anul acesta de 9,3 milioane de lei de la Ministerul Transporturilor pentru elaborarea documentatiilor tehnico – economice. Initial, in proiectul de buget pentru anul acesta nu era inclusa finantarea proiectului Autostrazii Unirii, aprobat printr-o lege in Parlament, la inceputul lunii noiembrie 2018. Insa, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis la Ministerul Transporturilor (MT) un text pentru a fi inclus in Legea Bugetului.

Sursa foto: Sorin Blada | Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri