Francezii continua sa ofere masini atragatoare la preturi bune. A doua generatie a SUV-ului, cu 7 locuri, Peugeot 5008 vine cu un interior elegant, o gama variata de dotari si foarte mult spatiu, la un pret de pornire de 22.000 euro cu TVA. Cele doua scaune suplimentare de pe randul 3 costa in plus 800 euro cu TVA.

Spre deosebire de generatia anterioara, care a fost de fapt un MPV, modelul 5008 se prezinta acum ca un SUV pentru a urma tendinta actuala. De aceea, francezii au preferat ca noul Peugeot 5008 sa fie o versiune extinsa a modelului Peugeot 3008. SUV-ul are un ampatament de 2,84 metri, cu 15 cm mai mare decat cel al modelului 3008 si 4,64 metri lungime (+20 cm fata de modelul 3008).

Aceste dimensiuni aduc un plus de spatiu pasagerilor si permit in acelasi timp ca SUV-ul sa fie disponibil cu 7 locuri sau cu un portbagaj de 1060 litri. Peugeot 5008 ne ofera posibilitatea de transport a obiectelor cu lungimi de pana la 3.2 metri, prin plierea scaunului pasagerului.

Desi este un SUV incapator, 5008 are o greutate destul de buna, doar 1.500 kg, fiind agil si manevrabil. Directia cu asistenta electrica si greutatea redusa contribuie la o tinuta exemplara de drum. Probabil de aceea si cifrele de consum au fost mici, chiar daca transmisia automata a avut doar 6 trepte.

Citeste si:
Ferrari ofera detalii despre primul sau SUV din istorie
Ferrari ofera detalii despre...

Cat consuma Peugeot 5008 diesel

In oras, Peugeot 5008, cu motorul de 2 litri diesel 180 CP, a afisat un consum de 6,7 litri la 100 de km. In afara orasului, la o viteza de 70 km/h consumul a fost de 3,7 litri, in timp ce la o viteza de 100 km/h consumul a fost de 4,8 litri. La 100 de km/h in treapta a sasea, turometrul arata 1.500 de rotatii pe minut.

Exista si un buton pentru modul Sport, amplasat langa schimbatorul de viteze, care tureaza putin motorul si face ca 5008 GT sa se simta mai agil si ceva mai feroce datorita sunetului motorului turat. Cu motorul de 2 litri diesel 180 CP, Peugeot 5008 accelereaza pana la 100 km/h in 9,1 secunde. Modelul este disponibil doar cu tractiune fata.

Interiorul SUV-ului 5008 este deosebit de frumos, este asemanator cu al modelului 3008, dar este putin mai elegant. Insertii din lemn, elemente metalice, cromate, precum si tapiteria din piele Alcantara sau Nappa dau interiorului o imagine premium. Forma scaunelor si comenzile par luate dintr-un cockpit. Soferul este rasfatat cu un bord orientat catre el si elemente de design care ne duc cu gandul la cabinele pilotilor de avioane.

Citeste si:
Test drive cu Mazda CX-30, un nou SUV japonez spatios
Test drive cu Mazda CX-30, un...

Peugeot 5008 are unul dintre cele mai clare moduri de afisare a informatiilor, pe un display personalizabil, care tine loc de ceasuri de bord. Sunt disponibile 4-5 variante de afisare. Sistemul de navigatie 3D poate fi afisat in fata soferului, alaturi de viteza pe segmentul de drum respectiv.

In versiunea GT, 5008 are un plafon panoramic, care aduce mai multa lumina in interior, trapa, trei parfumuri pentru habitaclu, lumini ambientale si scaune cu functie de masaj.

Modelul de test a fost in echiparea de varf GT, care costa 35.000 euro cu TVA (2 litri diesel 180 CP, cutie automata cu 6 trepte, echipare GT), iar cateva dotari optionale (plafon panoramic cu deschidere, scaune fata incalzite, parbriz incalzit, hayon cu deschidere "Hands free", sistem access pornire fara cheie, Grip Control, asistenta la coborarea in panta + Jante aliaj 18" cu anvelope M+S, roata de rezerva temporara, 2 scaune suplimentare rand 3, alarma, vopsea metalizata) au urcat pretul la 39.000 euro cu TVA.

Citeste si:
Test drive cu Volvo S60 R-Design: un sedan elegant si sportiv
Test drive cu Volvo S60...

Sistemele de asistenta care te ajuta atunci cand esti la volanul Peugeot 5008 sunt Active Blind Spot Detection (Monitorizarea unghiului mort), tehnologia care atentioneaza conducatorul auto cu privire la apropierea de un obstacol, cu ajutorul LED-urilor inserate in sticla oglinzilor exterioare, in timp traiectoria este corectata automat pentru evitarea unei coliziuni laterale; Active Lane Keeping Assistance (Alerta la depasirea involuntara a benzi de mers), sau Advanced Driver Attention Alert (Atentionare pentru oboseala la volan).

Alte tehnologii pentru 5008 sunt sistemul de asistenta la coborarea in panta, Hill Assist Descent Control (HADC), care completeaza tehnologia Advanced Grip Control si regleaza automat viteza de deplasare, pe suprafetele cu plan inclinat, avand astfel un control optim la coborare. Prin actionarea unui butonului Advanced Grip Control, SUV-ul este pregatit pentru drumuri acoperite cu zapada sau noroi.

Motorizari Peugeot 5008

Pe benzina, exista doua motorizari pentru SUV-ul 5008, un propulsor de 1,2 litri 130 CP si un propulsor de 1,6 litri 165 CP. In varianta diesel, gasim patru propulsoare, 1,6 litri 99 CP, 120 CP, 2 litri 150 CP, 180 CP. Mai multe informatii despre Peugeot 5008 gasiti aici.

Date tehnice Peugeot 5008 2.0 BlueHDI 180CP Aut6 GT

Motor: 1997 cmc diesel
Transmisie automata cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 180 / 3750
Cuplu maxim Nm (rpm) 400 (2000)
Viteza maxima (km/h) 208
Acceleratie (0-100km/h) 9,1
Consum mixt (l/100 km): 4,8
Capacitate rezervor: 56 litri
Volum portbagaj litri: 1060
Lungime: 4,46 metri
Latime: 1,90 metri
Inaltime: 1,64 metri
Emisii CO2 g/km: 124 g/km
Masa proprie (kg) 1.530


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Test-drive cu un Mercedes-Benz foarte rar, V250 Marco Polo