Piata auto din Romania inregistreaza in prima luna a anului un nivel ridicat, semnificativ superior celui din ianuarie 2018, in crestere cu 21,6%, potrivit APIA.

In prima luna a anului au fost vandute 11.014 unitati (+21,6%), din care 8.832 autoturisme (+23,3%) si 2.182 vehicule comerciale (+15,3%).

Top-ul pe marci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de catre Dacia, cu 2.693 unitati, urmata de catre Ford, cu 1.198 unitati si Volkswagen 992 unitati.

La autoturisme, top-ul pe marci are pe primul loc Dacia, cu 2.440 unitati (27,6% cota de piata, pe un volum in crestere cu 42,3% fata de luna ianuarie 2018), urmata de Ford cu 926 unitati (10,5% cota de piata, volume in crestere cu 66,3% fata de 2018);

Volkswagen 880 unitati (10,0% din total piata, volume in crestere cu 7,3%); Skoda 777 unitati (8,8% din total piata, volume in crestere cu 2,0%) si Renault 559 unitati (6,3% cota de piata, volume mai mari cu 33,1%).

Pe modele, cu cele 904 unitati vandute, Dacia Duster este cel mai bine vandut model in prima luna a lui 2019, urmat de Dacia Logan cu 715 unitati, Skoda Octavia 342 unitati, Renault Clio 329 unitati si Ford Focus 319 unitati.

Analizand segmentarea pe clase, remarcam pentru prima luna a anului 2019 o evolutie mixta, astfel: cresteri pe segmentele B (+54,3%), Sport (+50,0%), SUV (+49,1%), MPV (+14,9%), C (+5,0%) si scaderi pe A (-60,9%), F (-48,2%), E (-38,5%) si D (-3,5%).

In functie de tipul de combustibil, prima luna a anului 2019 consemneaza un raport favorabil autoturismelor cu motoare pe benzina, care detin un procent de 63,1% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o aveau in prima luna a lui 2018 (50,9%).

Dintre primele 10 marci / modele cele mai vandute, 7 marci si respectiv 8 modele au o pondere a vanzarilor cu motorizari pe benzina peste aceasta medie (63,1%).

In ceea ce priveste autoturismele “verzi“ (electrice si hibride), ponderea acestora continua sa fie una importanta, inregistrand in aceasta prima luna a lui 2019 o cota de 3,6% din total piata. Pe segmente, consemnam o crestere de 12,9% la autoturismele electrice 100% si o scadere de 75,5% la cele plug-in. Pe de alta parte, autoturismele hibride inregistreaza o crestere de 143,4%.

Acesta evolutie constant pozitiva din ultimii ani, demonstreaza faptul ca stimulentele de care autoturismele „verzi” beneficiaza prin Programul Rabla Plus, ajuta la o mai rapida penetrare pe piata a acestora, iar in masura in care stimulentele se vor mentine in aceiasi parametrii, acest fapt poate genera un mai mare interes al constructorilor globali pentru Romania.

In functie de culoarea preferata, alb si gri domina in continuare cererea, acestea inregistrand in luna ianuarie 2019, 26,8% si respectiv, 26,7% din totalul preferintelor. Urmeaza albastru cu 16,3% si negru cu 10,0%.

Autoturismele cu tractiune integrala (4x4) reprezinta 23,0% din totalul livrarilor realizate in prima luna din 2019, pe un volum total de 2.031 unitati, in crestere cu 12,6% fata de 2018 (sub cresterea medie a pietei, +23,3%).

In functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel: 27,2% sunt fabricate in Romania, 23,6% sunt fabricate in Germania, 10,8% in Cehia; 8,6% in Turcia si 7,1% in Spania.

In acest context, vanzarile de autoturisme din productia autohtona au crescut in aceasta prima luna din 2019 cu 49,5% comparativ cu ianuarie 2018, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere de doar 15,7%.

In ceea ce priveste autoturismele rulate (in marea lor majoritate nefiscalizate), in luna ianuarie 2019 au fost inmatriculate 36.126 unitati, cu 8,0% mai putine decat in 2018, dar si pe structura de varsta imbunatatita (cele cu varsta mai mare de 12 ani inregistrand, pe un volum important, o scadere de 18,5%).

Sursa foto: CC7 / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri