Productia noului BMW Seria 7 Sedan a inceput la uzina BMW Group din Dingolfing. La aproximativ trei ani si jumatate de la lansarea celei de-a sasea generatii, varful de gama al marcii BMW a fost revizuit complet si a primit un design care impresioneaza.

"De peste 40 de ani, BMW Seria 7 a definit identitatea noastra la uzina. Suntem mandri ca varful gamei BMW, noul BMW Seria 7 Sedan, va fi produs tot aici, la Dingolfing. Obiectivul nostru, ca principala uzina a marcii pentru clasa de lux, este sa asiguram ca fiecare automobil pe care echipa noastra experimentata si competenta il trimite pe sosele garanteaza calitate excelenta", a declarat Ilka Horstmeier, directorul uzinei BMW Group din Dingolfing.

Asa-numita "lansare digitala" a prezentat o provocare speciala pentru inceputul productiei: inseamna ca productia unui automobil nou este accelerata la volum zilnic maxim de pe o zi pe alta. Pentru a asigura ca standardele inalte de calitate sunt indeplinite chiar de la primul automobil, componentele complexe au fost supuse unor verificari virtuale inainte de inceperea productiei.

De cand a inceput productia primului Seria 7 in 1977, peste 1,9 milioane de automobile BMW Seria 7 au fost produse la Dingolfing. Inca de la inceput, piata globala a fost cruciala pentru succesul sedanului de lux. BMW Seria 7 este, de departe, principalul produs exportat de la uzina din Bavaria Inferioara. Anul trecut, peste 90% din totalul unitatilor produse au fost exportate. Piata chineza joaca un rol foarte important pentru model: in 2018, 44% din vanzarile globale au fost livrate catre clienti din China.

Noi accente de design exterior

Reproiectate, partea frontala si cea din spate ofera noului BMW Seria 7 o aparitie expresiva unica. In fata, grila extinsa a radiatorului contrasteaza cu farurile subtiri. BMW Seria 7 este usor de recunoscut ca parte a noului segment de lux BMW, folosind un limbaj de design compatibil si cu BMW Seria 8 si BMW X7.

Designul partii spate aduce accente noi: stopurile tridimensionale si mai subtiri se bazeaza complet pe tehnologia LED. Sub bara cromata dintre cele doua stopuri se afla o banda de lumini, subtire de 6 mm, care creeaza un accent luminos discret cand luminile de zi sunt pornite si creeaza o prezenta spectaculoasa pe timp de noapte. De asemenea, exista si un efect luminos special al stopurilor cand automobilul este inchis si deschis.

BMW Seria 7 va continua sa fie disponibil in doua variante de caroseriei, inclusiv cea cu ampatament lung, care este mai mare cu 14 cm. 80% dintre clienti opteaza pentru aceasta versiune, care ofera mai mult spatiu in spate.

Interiorul noului BMW Seria 7 Sedan este disponibil acum cu piele cu cusaturi speciale jurul consolei centrale, pe cotiera, dar si pe cotierele integrate in decoratiunile usilor. Este disponibila si o insertie noua de interior, cu lemn fin. Imbunatatirea ecranarii acustice in pasajele rotilor spate reduce nivelul de zgomot al pneurilor perceptibil in interior. Pentru a imbunatati suplimentar confortul acustic, geamurile laterale vin acum si cu o grosime marita a sticlei.

Sistemul plug-in hybrid cu motor cu sase cilindri debuteaza la noul BMW Seria 7

Pentru prima data la un automobil al BMW Group, un sistem plug-in hybrid va fi disponibil cu un motor cu sase cilindri. La BMW 745e / 745Le, un motor cu sase cilindri dispusi in linie, care dezvolta 286 CP, este combinat cu un motor electric de 113 CP, pentru o putere totala a sistemului de 394 CP. Noul BMW Seria 7 este primul automobil al BMW Group ce dispune de baterie din cea de-a patra generatie. Cea mai noua tehnologie a celulelor de baterii ofera sedanului de lux o autonomie electrica de pana la 58 kilometri (valoare provizorie masurata in ciclu WLTP), asigurand condus cu emisii locale zero. Bateria montata la BMW 745e / 745Le este produsa la Dingolfing, la doar cativa kilometri distanta, la Centrul de Competenta pentru Productia e-drive (Uzina de componente 2.2). De acolo, Dingolfing aprovizioneaza deja uzinele de automobile BMW Group din lumea intreaga cu baterii si motoare electrice pentru productia masinilor electrificate.

Procesul de productie pentru modelul de top de la Dingolfing este sustinut de o serie de solutii inovatoare. Pentru asamblarea echipamentelor speciale mai putin comandate, cum ar fi consola centrala spate, alarma prin vibratii a unui smartwatch ii avertizeaza pe angajatii de pe sectiunea corespunzatoare a liniei ca urmeaza o componenta "exotica" si le da instructiuni pentru pasi suplimentari de lucru.

De asemenea, ochelarii augmented reality sunt utilizati in pregatirea personalului nou. Atunci cand invata noi etape de lucru, asistenta virtuala este proiectata in campul vizual al angajatului. Acest lucru permite o invatare rapida si durabila in preasamblarea componentelor complexe precum stopurile. Aceasta aplicatie augmented reality este utilizata in centrele de instruire in asamblare si este rafinata constant in metode de lucru agile, in stransa cooperare intre planificarea productiei si IT.

Digitalizarea face si mai multe incursiuni in alimentarea liniilor de asamblare cu componente. Ultima generatie de trenuri de containere autonome este utilizata in prezent sub forma de proiect-pilot pe rute mai lungi intre depozit si hala de asamblare. Capacitatile trenurilor de containere autonome depasesc limitele automatizarii solutiilor anterioare. Ajutoarele logistice noi si mai inteligente vor permite orientarea dinamica pe traseu in functie de prioritatea de livrare, cu evitarea activa a obstacolelor.

Uzina din Dingolfing este una dintre cele 30 de locatii de productie pe care BMW Group le are pe mapamond. In fiecare zi, aproximativ 1.500 de automobile BMW Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7 si Seria 8 parasesc linia de asamblare a uzinei auto 2.4. In 2018, uzina a produs aproape 330.000 de automobile. In prezent, uzina din Dingolfing are o forta de munca de aproximativ 18.000 de angajati si 800 de stagiari.

Pe langa productia principala de automobile, componentele auto, precum scaune si piese presate, si cele pentru sasiu si tren de rulare sunt si ele produse la uzina BMW Group din Dingolfing. Datorita competentei sale in procesarea aluminiului in productia de automobile si anii de experienta in productia transmisiilor alternative, uzina BMW Group din Dingolfing furnizeaza locatiei de productie din Leipzig componentele principale pentru modelele BMW i, precum baterii de inalta tensiune, transmisii electrice si structuri Drive. In plus, la Dingolfing se produc acumulatorii de inalta tensiune si motoarele electrice pentru modelele hybrid plug-in ale BMW Group.

De asemenea, locatia face caroserii brute pentru toate modelele Rolls-Royce. "Dynamic Centre", un punct de tranzit si spatiu de stocare de mari dimensiuni, furnizeaza organizatiei retail BMW si MINI din lumea intreaga piese si accesorii originale.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri