Automobile Craiova, uzina infiintata in 1976 de catre guvernul roman impreuna cu brandul Citroen, a intrat, in 1994, in parteneriat cu coreeni de la Daewoo pentru a asambla modelele Tico, Cielo si Espero.

In urma parteneriatului, numele Automobile Craiova, pe care fabrica il avea din 1991, s-a schimbat in Rodae Automobile. Ulterior, si compania coreeana Daewoo Heavy Industries si-a schimbat numele in Daewoo Motors.

Trei ani mai tarziu, in 1997, numele fabricii din Oltenia s-a schimbat in Daewoo Automobile Romania. O noua sectie de motoare si transmisii a fost deschisa de companie, iar pana in 2001 a fabricat modelele Matiz si Nubira II.

In 2001, coreeni au intrat intr-un blocaj financiar din cauza extinderii in exces in Asia Centrala si Europa de Est, iar din 2002 au fost preluati de General Motors, care a refuzat sa cumpere si fabrica din Oltenia.

La Craiova, productia anuala de motoare se ridica in 2005 la 70.000 de unitati, in timp ce vanzarile de masini noi Daewoo pe piata locala au fost de 20.000 de unitati. In acel an, compania de la Craiova a inregistrat o cifra de afaceri de 200 de milioane de euro si un profit de aproape 40 milioane euro.

Citeste si:
Santierul naval din Mangalia, la un pas de lichidare
Santierul naval din Mangalia,...

Sursa foto: By Fishman64 / Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
CFR Călători reduce săptămâna de lucru la 4 zile și micșorează salariile
Setari Cookie-uri