Automobile Dacia, companie infiintata in 1966 in Colibasi, a fost preluata in 1999 de catre grupul Renault, iar un an mai tarziu a iesit pe linia de fabricatie primul model, denumit Dacia SupeRNova.

Dacia SupeRNova a fost o versiune imbunatatita a modelului Dacia Nova, care a primit motor si transmisie Renault. Pentru prima data, un model Dacia a primit aer conditionat si geamuri electrice.

In 2002, Dacia vindea 53.000 de vehicule, inregistrand o cota de piata de aproape 50% pe piata romaneasca. Un an mai tarziu, modelul SupeRNova a fost inlocuit cu Dacia Solenza, acesta fiind prima Dacia cu airbag. Solenza a fost fabricata pana in anul 2005. Productia a continuat cu modelul Dacia Logan.

Renault anunta la acel moment ca va produce la uzina din Pitesti masina de 5.000 euro, insa nu a reusit, primul autoturism a costat 5.400 euro. Cu toate acestea, designul Logan si motorizarile francezilor au determinat multi romani sa cumpere autoturismele de la Mioveni.

Dupa doar cinci ani de colaborare, vehiculele platformei X90 (platforma Logan) au ajuns sa fie vandute pe 70 de piete ale lumii, din care in 60 de tari sub marca Dacia.

Impreuna cu Renault, Dacia a fabricat la Mioveni intre anii 1999 si 2014 aproximativ 3 milioane de autoturisme.

Uzina auto de la Mioveni, fondata in anul 1966, a atins o productie de 1 milion de autovehicule in 1985, doua milioane de vehicule in 1998, 3 milioane in 2007, 4 milioane in 2011 si 5 milioane in 2014.

Sursa foto: By LCV / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri