Anvelopele cu rezistenta scazuta la rulare va pot aduce cifre mai mici de consum de carburant si in acelasi timp de emisii de CO2. O anvelopa de vara premium, cu o presiune corecta, poate duce la economisirea a 0,5 litri de combustibil pe o distanta de 100 de kilometri, fata de anvelopele cu performante reduse.

Rezistenta la rulare a anvelopelor Nokian a fost redusa in medie cu 8% comparativ cu anul 2013.

"Reducerea cu 8% a rezistentei la rulare este echivalentul reducerii gazelor de esapament emise de 65.000 de autovehicule", este de parere Teppo Huovila, Vicepresedinte Calitate & Sustenabilitate, Nokian Tyres.

Rezistenta la rulare se refera la energia pierduta atunci cand anvelopele se misca in timpul condusului. Cu cat este mai mica rezistenta la rulare, cu atat mai putina energie este pierduta si mai putin combustibil consumat. Reducerea consumului de combustibil are un impact pozitiv asupra mediului inconjurator si, totodata, asupra amprentei de carbon lasate de conducatorul auto, prin reducerea emisiilor de CO2. Pentru autovehiculele electrice, o rezistenta la rulare inferioara inseamna si un interval mai lung de condus.

De exemplu, in cazul in care toate autoturismele din Finlanda, Suedia si Norvegia ar utiliza anvelopele de iarna Nokian Hakkapeliitta R3, care au o rezistenta scazuta la rulare, in locul altor anvelope de iarna premium, beneficiile ar fi remarcabile. Economiile de combustibil ar fi de aproape 300 milioane de litri, iar emisiile de dioxid de carbon ar scadea cu aproximativ 710 000 de tone.

In Uniunea Europeana se estimeaza un procent de 24% pentru emisiile de gaze cu efect de sera, produse din cauza traficului. La nivel european, obiectivul principal este de a reduce emisiile de gaze cu efect de sera cu 20% pana in anul 2020, fata de nivelul inregistrat 1990. Incepand cu anul 2021, vor fi stabilite obiective mai stricte de catre UE, din acest punct de vedere.

Producatorii de anvelope premium, printre care si Nokian Tyres, vor sa reduca rezistenta la rulare, atat prin dezvoltarea unor compusi avansati din cauciuc, cat si prin introducerea unor modele inovatoare de rulare si constructii de anvelope.

Peste 90% dintre anvelopele Nokian Tyres fac parte din cele mai bune categorii de rezistenta la rulare - A, B sau C, in timp ce eticheta cea mai comuna a pneurilor pentru autoturisme face parte din categoria E (analiza ETRMA, octombrie 2018).

In 2018, vanzarile nete ale companiei au fost de 1,6 miliarde de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri