CEO-ul Mazda Akira Marumoto a spus intr-un interviu acordat Automotive News Europe care sunt provocarile cu care se confrunta Mazda.
Marumoto spune ca motoarele "unice" vor ramane parte a identitatii brandului japonez, iar SUV-urile si sedanurile mari, cel mai probabil vor fi echipate cu motorizari hibride plug-in.
Una dintre principalele provocari ale Mazda in Europa este atingerea tintei privind emisiile de CO2, care in 2021 trebuie sa fie de 95 g/km. Anul trecut, nivelul de CO2 al Mazda a fost de 135,2 grame pe kilometru potrivit JATO Dynamics.
Mazda spune ca emisiile depasesc 130 g/km din doua motive:
- in primul rand, cel mai vandut model este SUV-ul CX-5
- in al doilea rand, mixajul diesel al modelelor japoneze mai mici, Mazda2 si Mazda3, s-a diminuat
Cum vrea Mazda sa atinga obiectivul privind emisiile de CO2
In primul rand, motorul Skyactiv-X lansat in acest an emite mai putin de 100 g/km de CO2. Este primul motor pe benzina care combina aprinderea prin compresie cu cea prin scanteie si este disponibil pe noua generatie Mazda3. Intr-un orizont de 10 ani, multe dintre motoarele Mazda vor fi inlocuite de Skyativ-X si de alte motoare noi. Pornind de la acest propulsor, Mazda va lansa noi motoare diesel.
Citeste si:
In al doilea rand, primul vehicul 100% electric al Mazda va intra pe piata anul viitor, iar din 2021 sau 2022 vor fi introduse si modele hibrid plug-in.
"Vom atinge in cele din urma obiectivul emisiilor, desi vom avea unele dificultati in 2020. Anul viitor va trebui sa echilibram impactul posibilelor sanctiuni cauzate de emisiile de CO2 cu tintele de vanzari. Dar trebuie sa luam in considerare si sustenabilitatea retelei de dealeri", considera Akira Marumoto.
Pana in 2030, toate vehiculele Mazda pe benzina si diesel vor avea o anumita forma de electrificare, mai spune managerul.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: