13 Iunie 2019

Autostrada Transilvania: au fost desemnati castigatorii pentru inca 55 de kilometri



Asocierea romano-croata Constructii SA - Hidroelektra Mehanizacija D.D. va realiza subsectiunea Suplacu de Barcau - Chiribis, in lungime de 26 de kilometri, iar asocierea Trameco - Vahostav - Drumuri Bihor - Drum Asfalt - East Water Drillings va construi subsectiunea Chiribis - Biharia, cu o lungime de 28,5 kilometri, ambele subsectiuni facand parte din autostrada Brasov - Tg. Mures - Cluj - Oradea, potrivit unui comunicat de presa emis de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Asocierea CONSTRUCTII SA (ROMANIA) - HIDROELEKTRA MEHANIZACIJA D.D. CROATIA a fost desemnata castigatoarea licitatiei pentru proiectarea si executia Subsectiunii 3C1: Suplacu de Barcau – Chiribis.

Subsectiunea cu o lungime de 26,35 km a fost atribuita acestei Asocieri, la o valoare a ofertei de 361.901.913,71 lei fara TVA, echivalentul a 75,7 milioane de euro.

Pe traseul acestei subsectiuni va fi amenajat un nod rutier la km 24+525 si vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje si viaducte.

Potrivit prevederilor contractuale, perioada de proiectare este de 6 luni, iar cea de executie a lucrarilor este de 18 luni.

Pentru Subsectiunea 3C2: Chiribis – Biharia, in lungime de 28,55 km, Comisia de evaluare a desemnat castigatoare Asocierea TRAMECO SA - VAHOSTAV -SK, a.s. - DRUMURI BIHOR SA - DRUM ASFALT SRL - EAST WATER DRILLINGS SRL.

In cadrul contractului cu o valoare de 326.515.056,68 lei fara TVA, echivalentul a 68,3 milioane euro, asocierea are la dispozitie 6 luni pentru activitatea de proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor.

De-a lungul traseului acestei subsectiuni vor fi construite sau finalizate 18 poduri, pasaje si viaducte.

Ambele asocieri au ofertat o perioada de garantie a lucrarilor de 10 ani.

Procedura de semnare a contractelor va putea fi declansata dupa 10 zile, daca in acest termen legal nu vor fi depuse contestatii. Insa in situatia in care vor fi inregistrate contestatii impotriva rezultatului procedurilor, CNAIR SA va trebui sa astepte solutionarea acestora si doar dupa aceea va putea initia procedurile de semnare a contractelor.

Ambele Subsectiuni fac parte din Autostrada Brasov - Tg. Mures - Cluj - Oradea.

Traseul Subsectiunii 3C1 incepe in zona localitatii Marca (intersectia cu DC95) la km 4+200. La km 6+700 traseul autostrazii traverseaza lacul de acumulare Suplacu de Barcau, dupa care intra in zona campului petrolier unde intersecteaza, la km 9+000, DJ191B (Suplacu de Barcau-Foglas).

In continuare, traseul autostrazii se indreapta spre vest, in lungul DN 19B (Suplacu de Barcau- Marghita), la sud de localitatile Dolea si Margine.

La km 22+500, la sud de Abrum, traseul traverseaza calea ferata Tauteu-Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribis, intersecteaza DJ 191A (Chiribis-Tauteu), unde a fost prevazut un nod rutier pentru legatura cu municipiul Marghita.

In continuare, traseul se desfasoara intr-o zona de campie, in zona Chiraleu si Sinlazar, intersectand DN 19E la km 30+480.

Traseul Subsectiunii 3C2 incepe in zona localitatii Sinlazar (intersectia cu DN19E), respectiv km 30+550 pe traseul acestei Subsectiuni. In continuare traseul se desfasoara intr-o zona de campie, intre localitatile Misca si Chislaz, unde DN19E (Chiribis - Salard - Biharia) a fost deviat in lungul autostrazii, pe o lungime de 4,2 km.

Traseul trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcau, se inscrie in lungul DN 19 E, intre localitatile Sarsig si Haucesti si intersecteaza DJ 767 (Tiglead - DN19E) la km 39+950.

La km 40+980 traseul trece printr-o zona de aria protejata Fegernic, pe o lungime de circa l00 m, intersectandu-se apoi, la km 41+319, cu drumul comunal DC42.

De aici traseul autostrazii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersecteaza cu un drum local (la sud de Salard) si continua spre granita Romano-Ungara, intersectand DN 19 E, la km 55+100, drum national va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.



Citeste si