Dupa cele sase luni din acest an, Ministrul Transporturilor a redus estimarea de kilometri de autostrada care vor fi deschisi circulatiei in 2019 la 100, de la 120, numarul dat de Compania de Drumuri. In acesta perioada s-au semnat mai multe contracte pentru diferite obiective de infrastructura, precum Centura Bucuresti Sud sau constructia primei sectiuni din autostrada Pitesti-Sibiu si au fost scoase la licitatie mai multe proiecte.

In prezent se lucreaza la loturile 3 si 4 din Autostrada Lugoj-Deva, la loturile 1 si 2 din A10 Sebes-Turda, la Centura Bacau, parte din A7, la sectoarele Bors-Biharia si Rasnov-Cristian, parte din A3 si la sectiunile Iernut-Chetani si Chetani-Campia Turzii, care fac parte din A3.

La inceputul acestui an, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anticipa ca in 2019, soferii vor circula pe 925 de kilometri de drumuri de mare viteza, cu circa 120 de kilometri mai mult decat in prezent. La finalul anului 2019, CNAIR spunea ca vor fi gata urmatoarele segmente de autostrada: lotul Iernut-Campia Turzii, parte din Autostrada Transilvania, lotul Sebes-Aiud, din Autostrada Sebes-Turda si lotul Covasa-Deva, parte din Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac.

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a declarat, insa, ca pana la sfarsitul anului vor fi dati circulatiei 100 de kilometri de autostrada din cei 160-170 aflati in constructie, mai putin decat estimarea Companiei de Drumuri.

Contracte semnate in 2019

In martie, CNAIR a semnat contractul de proiectare si executie pentru podul Berceni, in valoare de 146 de milioane de lei, finantat din fonduri europene. Durata contractului este de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie.

La inceputul aceleiasi luni, a fost semnat contractul pentru constructia lotului 2 al Autostrazii de Centura Bucuresti Sud. Proiectul, in valoare de 750,8 milioane de lei fara TVA, are alocata o perioada de proiectare de 12 luni si o perioada de executie a lucrarilor de 30 de luni.

In aprilie, CNAIR a semnat constructia primei sectiuni a unei autostrazi care va traversa Carpatii: autostrada Pitesti - Sibiu, sectiunea 1, in lungime de 13 kilometri. Valoarea proiectului este de 612 milioane de lei, iar durata de realizare este de patru ani, unul pentru proiectare si trei pentru executia lucrarilor.

Compania de Drumuri a semnat contractul de finantare pentru reabilitarea DN66, Rovinari-Petrosani si contractul de finantare pentru modernizare DN73, Pitesti-Campulung-Brasov.

CNAIR a semnat, in aprilie, contractul pentru proiectarea si executia lotului 3 al Autostrazii Centura Sud a Municipiului Bucuresti, care va avea o lungime de 18 kilometri. Durata de realizare a contractului este de 42 de luni, din care 12 pentru proiectare si doi ani si jumatate pentru executia lucrarilor.

La inceputul lunii iunie, CNAIR a semnat contractele pentru reparatia sectorului de beton al Autostrazii Soarelui, iar costuri trec de 86 de milioane de lei. Nici bine nu au inceput, insa, lucrarile, ca ministrul Transporturilor a anuntat ca se intrerup, urmand sa fie reluate la toamna, dupa ce mai multi agenti economici s-au plans ca nu mai ajung turistii la mare.

Pe 21 iunie, CNAIR a semnat contractul pentru constructia pasajului Oltenita, in valoare de aproape 170 de milioane de lei. Durata contractului este de 150 de luni incepand de la data atribuirii contractului, din care 6 luni proiectare si 24 de luni executie.

Compania de Drumuri a mai semnat contractul pentru constructia autostrazii Timisoara-Lugoj si a variantei de ocolire Timisoara.

Rezilieri de contracte

La inceputul lunii aprilie a fost reziliat contractul pentru varianta ocolitoare Mihailesti. Decizia a fost luata dupa ce reprezentantii Ministerului Transporturilor si CNAIR au constatat ca pe santier, stadiul fizic a ajuns la doar 30%, iar utilajele si muncitorii lipsesc, in conditiile in care lucrarile ar fi trebuit sa fie finalizate inca din anul 2017.

Pe 21 iunie, Compania de Drumuri a reziliat contractul pentru modernizarea sectorului cuprins intre A1 si DN7 al Centurii Bucuresti, dupa ce a constatat ca asocierea a abandonat santierul deschis inca din mai 2013. Contractul pentru constructia sectorului Centurii Bucuresti, cuprins intre A1 si DN 7, in valoare de aproximativ 106.6 milioane lei, fara TVA, a fost semnat in luna noiembrie 2011, iar lucrarile ar fi trebuit sa fie finalizate inca din august 2014. Proiectul cofinantat din fonduri europene nerambursabile, care are o lungime totala de 8,750 km, presupune configurarea la patru benzi a acestui sector de drum national, reabilitarea a doua poduri si pasaje si constructia a patru poduri si pasaje noi.

Contracte scoase la licitatie anul acesta

In februarie, CNAIR a scos la licitatie completarea studiului de fezabilitate pentru A8, sectorul Targu Mures-Targu Neamt, valoarea estimata a contractului fiind de aproape 30 de milioane de lei. Tot atunci, a mai fost scoasa la licitatie proiectarea si executia Variantei de Ocolire a municipiului Medias, in lungime de 8,5 kilometri, si a Variantei de Ocolire Dej, care are o lungime de 5,45 kilometri.

In martie, CNAIR a scos la licitatie contractul pentru proiectarea si executia sectiunii 4 a autostrazii Sibiu-Pitesti. In lunile urmatoare au urmat lansarile licitatiilor pentru finalizarea constructiei variantei ocolitoare Targu Jiu si a modernizarii DN 29D, Botosani-Stefanesti.

La inceputul lunii iunie au fost scoase la licitatie proiectarea si executia loturilor 1, 2 si 3 ale autostrazii de Centura Bucuresti. Durata de realizare a contractului este de 34 luni, din care 12 luni perioada de proiectare si 22 luni perioada de executie.

CNAIR a postat in sistemul electronic de achizitii publice documentatia pentru contractul destinat elaborarii studiului de fezabilitate si proiectului tehnic de executie, documente necesare construirii Drumului Expres Craiova – Targu Jiu.
Contractul pentru reabilitarea DN 76, Varfurile – Stei a fost scos la licitatie, valoarea estimata a procedurii de atribuire fiind de 75,7 milioane de lei, iar durata de realizare a contractului este de 12 luni.

CNAIR a mai scos la licitatie proiectarea si executia drumului Campu lui Neag – Cerna, valoarea contractului fiind de 243 milioane de lei, iar durata este de 36 de luni, 8 pentru proiectare si 28 pentru executie.

Castigatori desemnati

CNAIR a desemnat castigatorii pentru constructia a inca 54,9 kilometri ai Autostrazii Transilvania, Suplacu de Barcau – Chiribis si Chiribis – Biharia. Perioada de proiectare pentru cele doua subsectiuni este de sase luni, iar cea de executie este de 18 luni. In total, costurile se ridica la 144 de milioane de euro.

Aplicatii de finantare

In ianuarie, CNAIR a depus aplicatia de finantare pentru studiul de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras si reabilitarea podului peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2 si reabilitarea podului de la Cernavoda situat pe A2.

In ianuarie si februarie, CNAIR a depus aplicatia de finantare pentru elaborarea studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice de executie pentru drumurile expres Braila-Tulcea, Focsani-Braila, Bacau-Pascani, Gaesti-Ploiesti, Suceava-Siret, Pascani-Suceava, Ploiesti-Buzau, Craiova-Targu Jiu, Timisoara-Moravita, Buzau-Braila.

In martie, CNAIR a depus aplicatia de finantare nerambursabila pentru constructia variantei de ocolire Alesd Sud.

La inceputul lunii aprilie, Compania de Drumuri a elaborat aplicatia de finantare pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Bacau-Piatra Neamt, durata proiectului urmand sa fie de 30 de luni. CNAIR a mai depus aplicatia de finantare pentru constructia subsectiunii Biharia-Bors, parte a autostrazii Transilvania.

La finalul lunii mai, CNAIR a elaborat si depus aplicatia de finantare pentru elaborarea documentatiei pentru autostrada Brasov-Bacau, a proiectului de autostrada Sibiu-Pitesti si constructia 1, 4 si 5, urmand sa fie construiti 54 de kilometri de autostrada, mai multe poduri, pasaje si viaducte care vor reduce timpul de deplasare de la 172 de minute la 69 de minute, pentru autoturisme.

Sursa foto: MARINELA BRUMAR / AGERPRES FOTO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri