Ministerul Transporturilor transmite, prin intermediul CNAIR, ca a urgentat perioada de proiectare la cele doua tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Pitesti, in contextul in care presedintele Ford Romania, britanicul Ian Pearson, s-a aratat dezamagit de stadiul lucrarilor, dupa ce a vizitat santierul.

Contractele pentru aceste tronsoane au fost semnate in luna decembrie 2018, potrivit CNAIR.

Conform contractului, perioada de proiectare era de 12 luni, iar cea de executie de 24 de luni, pentru fiecare tronson.

In urma discutiilor dintre CNAIR si constructori, s-a stabilit urgentarea proiectului prin scurtarea perioadelor de proiectare si de executie, cat mai mult posibil, se arata in comunicat.

Astfel, pentru Tronsonul 2, care va fi construit in proximitatea localitatilor Bals si Slatina, Proiectul Tehnic a fost aprobat inca din luna februarie 2019, deci cu 10 luni mai devreme decat termenul contractual.

Citeste si:
TAROM pregateste deschiderea rutelor catre China si SUA
TAROM pregateste deschiderea...

In acest moment se asteapta finalizarea tuturor documentelor necesare aprobarii Hotararii de Guvern de expropriere, pentru ca amplasamentul santierului sa poata fi predat constructorului.

In plus, constructorul a primit autorizatii de constructie pe acele sectoare pe care terenurile sunt in proprietatea statului, inca din data de 21 mai 2019, respectiv 28 iunie 2019. Din momentul in care va incepe constructia si pe alte sectoare, CNAIR sustine ca va continua sa ajute constructorul ( Spedition UMB) sa accelereze perioada de executie.

In ceea ce priveste Tronsonul 1, perioada de proiectare a fost devansata, iar proiectul tehnic a fost aprobat in luna mai 2019. Si aici perioada de proiectare a fost redusa cu 6 luni, ceea ce a permis inceperea mai devreme a unor lucrari pregatitoare, spune CNAIR.

De asemenea, constructorul a primit inca din data de 22 mai 2019 autorizatie de constructie pe anumite sectoare pe care lucreaza si in acest moment. Si aici, terenurile pe care se lucreaza sunt in proprietate publica.

Citeste si:
Restrictii de trafic pe A2 din cauza unor lucrari la carosabil
Restrictii de trafic pe...

Aceasta activitate va duce si aici la reducerea termenului de executie si implicit la finalizarea mai devreme a tronsonului.

"In acest moment, presiunile asupra constructorilor sunt inutile, deoarece suntem in faza in care se asteapta finalizarea documentelor necesare inceperii lucrarilor si pe sectoarele care nu au fost inca abordate. De asemenea, nu se poate reprosa constructorilor ca nu lucreaza, deoarece acestia se afla contractual inca in perioada de 12 luni destinata proiectarii", sustine Ministerul Transporturilor, prin CNAIR.

CNAIR sustine ca face eforturi pentru fluidizarea circulatiei in zona Bals, prin implementarea unui sistem de semaforizare inteligent. Acest proiect va fi finalizat mai devreme decat termenul contractual, pe 20 iulie 2019, in loc de octombrie 2019.

Citeste si:
Avocatul Poporului cere Guvernului repararea urgenta a drumurilor
Avocatul Poporului cere...

Sursa foto: Facebook Ian Pearson

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Drumurile noastre poate...in viitor. Doar 15 km, inaugurati in 2017