Compania americana Uber lanseaza platforma de transport de marfuri Uber Freight in Germania, preluand start-up-uri locale de tehnologie pentru a intra in cursa de a obtine o parte din piata europeana evaluata la 500 miliarde de dolari.

Germania va fi cea de-a doua piata a Uber Freight in Europa dupa Olanda, spune un executiv, fiind in plan o extindere a operatiunilor odata ce activitatea se desfasoara fara probleme in cea mai mare economie a Europei, scrie Reuters.

In Statele Unite, Uber Freight conecteaza deja 48 de state si genereaza peste 125 milioane dolari in venituri trimestriale.

Anterior, compania Uber din Germania, condusa de maghiarul Travis Kalanick a avut probleme in incercarea de a intra pe piata de ride-hailing din cauza companiilor de taxi, a politicienilor si instantelor.

De data aceasta, compania condusa de noul executiv Dara Khosrowshawi a consultat oficialii si industria germana pentru a castiga sprijin pentru operatiunile din sectorul transporturilor de marfa, a declarat Daniel Buczkowski, seful expansiunii europene a companiei Uber Freight.

Citeste si:
Efectul Greta? Tot mai multi germani renunta la calatoriile cu avionul
Efectul "Greta"? Tot mai...

"Dupa schimbarea conducerii, ne-am angajat intr-adevar sa facem ceea ce trebuie", a declarat Buczkowski, care este german.

Uber va concura cu actori locali, printre care si start-up-ul Sennder din Berlin, care a obtinut 70 de milioane de dolari. Alti jucatori din domeniul tehnologiei de transport de marfa includ Flexport, o platforma cu servicii complete, cu sediul in San Francisco, care a primit 1 miliard de dolari la inceputul acestui an de la investitori condusi de grupul Softbank din Japonia.

Companiile Zencargo si FreightHub, care, la fel ca Sennder, isi au sediul la Berlin, au facut investitii recent.

Platformele de transport de marfa vizeaza digitalizarea unei industrii dominate in continuare de firme care au pana la 10 camioane si care ar putea deveni mai eficiente - camioanele fiind 21% goale pe distanta parcursa.

Citeste si:
Donald Trump, considerat mai periculos decat Vladimir Putin
Donald Trump, considerat mai...

Alte castiguri pot proveni din urmarirea in timp real a transporturilor si automatizarea platilor intr-o industrie in care firmele de transport rutier primesc cu greu banii pe facturi.

Desi sectorul de transport de marfa este aglomerat, piata este segmentata, iar Sennder vede o oportunitate in asa-numita piata de incarcare a camioanelor.

Spre deosebire de aplicatia Uber sau de serviciul sau de livrare a produselor alimentare, Uber Freight va functiona ca un intermediar pe o piata cu preturi stabilite.

Industria are, de asemenea, nevoie de recruti noi, iar Banca Mondiala estimeaza ca doua treimi dintre soferii germani se vor pensiona in urmatorul deceniu, amenintand o lipsa de capacitate pentru o industrie care ocupa mai mult de 70% din transportul de marfa.

Citeste si:
Seful Pentagonului: NATO nu isi poate permite state "parazite"
Mark Esper, seful...

Foto: Uber


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Germania, cea mai mica productie auto din ultimii 23 de ani