Vanzarile retail ale MOL Romania au inregistrat o crestere pe segmentul motorina de 3,1%, ajungand la 262 kt in semestrul intai. Vanzarile retail de benzina au inregistrat o foarte usoara scadere de 1,3%, situandu-se la 77 kt, in aceeasi perioada de timp.

Grupul MOL a anuntat rezultatele financiare pentru prima jumatate a anului 2019. In primele sase luni, Grupul MOL a obtinut un rezultat EBITDA de 1,15 miliarde dolari, ceea ce inseamna exact jumatate din tinta anuala orientativa pe anul 2019.

Rezultatul EBITDA inregistrat de segmentul Upstream a fost cu 10% mai scazut in prima jumatate a anului 2019, de 553 milioane dolari, cresterea volumelor nefiind suficienta pentru a compensa scaderea preturilor la petrol si gaze. Segmentul a ramas cel mai mare generator de flux de numerar liber al Grupului. Productia zilnica medie de hidrocarburi a fost de 113,6 mii barili echivalent petrol pe zi (BEP), cu 4% mai mare fata de anul precedent.

Rezultatul operational (Clean CCS EBITDA) al segmentului Downstream s-a ridicat la 403 milioane dolari in prima jumatate a anului 2019, cu 18% mai putin fata de aceeasi perioada a anului trecut. Evolutiile macro substantial mai slabe pe segmentul de rafinare au pus presiune pe EBITDA.

Rezultatul EBITDA pe segmentul Consumer Services a continuat sa creasca intr-un ritm de doua cifre in monedele locale, sustinut de o constanta extindere dinamica a marjelor pe segmentele non-fuel si carburanti, ritm de crestere care a incetinit la 6% fata de anul precedent, in USD, ajungand la 207 milioane dolari in primele sase luni. Segmentul este inca sustinut de cresterea economica puternica din regiunea ECE, inclusiv de cresterea continua de aproximativ 3% a pietelor de carburanti.

Segmentul Gas Midstream a atins un rezultat EBITDA de 89 milioane dolari in prima jumatate a anului, cu 24% mai putin fata de primul semestru al anului trecut. In urma recentei achizitii a interconexiunii de gaze naturale dintre Slovacia si Ungaria, FGSZ (MOL Gas Midstream) devine singurul Operator de Sisteme de Transport (TSO) din Ungaria.

Zsolt Hernadi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a comentat rezultatele: „Modelul de afaceri solid, integrat ne-a permis sa atingem un rezultat EBITDA de 1,15 miliarde USD in prima jumatate a anului 2019, foarte putin sub nivelul remarcabil de anul trecut, in pofida scaderii preturilor la petrol si a marjelor mult mai slabe pe segmentul de rafinare. Astfel, suntem in continuare bine pozitionati pentru a atinge sau depasi valoarea orientativa a rezultatului operational pentru anul 2019 (Clean CCS EBITDA) de 2,3 miliarde USD. Am continuat sa generam un flux de numerar liber simplificat pozitiv chiar si intr-o perioada in care am cheltuit aproape 300 milioane USD pe proiecte transformationale strategice, printre care noua fabrica de polioli, care avanseaza conform planurilor si calendarului.”

Grupul MOL este o companie internationala integrata si independenta, cu sediul central in Budapesta, Ungaria. Are operatiuni in peste 40 de tari, o forta de lucru dinamica formata din 25.000 de angajati in intreaga lume si peste 100 de ani de experienta in industrie. Activitatile de explorare si productie ale Grupului MOL sunt sustinute de o experienta de peste 75 de ani in domeniul hidrocarburilor. In prezent, activitatile de productie se desfasoara in 8 tari, iar cele de explorare in 13 tari.

Grupul MOL controleaza patru rafinarii si doua unitati petrochimice la nivelul managementului integrat al lantului de aprovizionare in Ungaria, Slovacia si Croatia. Compania are, de asemenea, o retea de aproximativ 2.000 de benzinarii in 10 tari din Europa Centrala si de Est, dintre care 227 in Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri