Peste o treime dintre masinile noi vandute anul trecut au fost cumparate prin leasing

Leasingul a fost modalitatea de achizitionare aleasa de 34% dintre cei peste 250.000 de cumparatori care si-au luat anul trecut masini noi, conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), citate de NewsIn. in 2006 s-au vandut 88.707 masini noi in leasing, dintre care 24% au apartinut marcilor autohtone si 76% marcilor straine.

Leasingul a avut o pondere de 49% din totalul masinilor din import vandute anul trecut. Astfel, din cele aproape 140.000 de masini straine vandute in 2006, peste 67.000 au fost achizitionate prin leasing. La masinile Dacia, ponderea leasing-ului a fost mai scazuta, si anume 22% din totalul celor 96.037 de masini vandute de producatorul argesean.

Skoda a fost marca de import care a vandut cele mai multe masini prin leasing (9.817), urmata de Volkswagen cu 7.582, Renault cu 6.676 si Chevrolet cu 6.590. La cateva marci precum Cadillac, Great Wall, Lexus, Kia, Hummer sau Infiniti, toate masinile au fost vandute prin sistem leasing. La Renault ponderea leasing-ului a fost de 31% la Skoda de 48%, iar la Volkswagen 51%.

Daca la autoturisme ponderea leasing-ului a fost de 34%, la capitolul vehicule comerciale usoare a fost de 50%. Astfel, dintre cele 31.688 de vehicule de sub 3,5 tone vandute, 15.826 au fost achizitionate prin leasing. Dacia a vandut in sistem leasing 36% din camionetele comercializate anul trecut (4.308 din aproape 12.000), in timp ce topul marcilor din import este condus de Fiat cu 2.215 si Ford cu 2.100.

In segmentul vehicule comerciale de peste 3,5 tone si autobuze, 64% dintre cele peste 9.000 de unitati vandute au fost achizitionate prin leasing. Marcile cele mai cautate au fost Iveco cu 1.992 vehicule achizitionate prin leasing si Mercedes Benz cu 909.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri