Interesul fata de masinile electrice se situeaza la cotele cele mai inalte in Romania si Italia, unde 36% dintre respondentii chestionati in cadrul unui studiu realizat de E.ON si Kantar EMNID s-au pronuntat in favoarea autovehiculelor cu propulsie electrica.

Doar 16% dintre germani planuiesc sa cumpere o masina electrica, majoritatea alegand motorul pe benzina. La nivel european, cehii sunt si mai sceptici decat germanii, doar 13% dintre ei fiind deschisi la ideea ca urmatoarea lor masina sa aiba propulsie electrica.

Motivele pentru care o masina electrica nu constituie, in toate cazurile, prima optiune pentru urmatoarea achizitie auto sunt diverse, dar cert este ca pe primele locuri se situeaza pretul ridicat, densitatea inca redusa a statiilor de incarcare si problema autonomiei.

Pentru romani, principala retinere in a cumpara o astfel de masina o reprezinta pretul, indicat de 44% dintre cei care au participat la studiu. In schimb, in Germania, autonomia masinii este perceputa ca un factor critic, 68% dintre respondenti mentionand-o ca fiind motivul pentru care prefera in continuare un autovehicul cu motor conventional.

Totusi, argumentele impotriva masinilor electrice sunt in scadere de la an la an, pe masura ce avantajele e-mobilitatii sunt explicate si promovate mai intens.

Sondajul mai arata si faptul ca motoarele diesel cunosc un declin in Europa. Doar 21% dintre romani mai iau in considerare masinile cu aceasta motorizare pentru o viitoare achizitie. In Germania si Ungaria, dieselul are un coeficient de aprobare de doar 13%, cel mai mic din toate tarile in care s-a derulat sondajul. Nota discordanta face doar Turcia, unde aproape jumatate dintre cei intervievati se vad conducand o masina cu motor diesel.

Rezultatele fac parte din studiul “Traind in Europa”, realizat in prima luna a acestui an, in cadrul caruia E.ON si Kantar EMNID au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Ceha, Romania, Suedia, Turcia si Ungaria.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri