Volvo a lansat anul acesta cea de-a treia generatie a modelului S60, un sedan cu un design elegant, sportiv si asemanator cu al limuzinei S90. Sedanul Volvo S60 este primul model Volvo fabricat in Statele Unite, in Carolina de Sud, la Ridgeville.

Noul Volvo S60 arata bine, este ceva mai mare decat generatia anterioara (4,76 metri lungime), dar are un pret pe masura calitatilor. In Romania, costa de la 44.650 euro cu TVA (Inscription), iar in echiparea R-Design, asa cum a fost modelul de test, costa de la 45.200 euro cu TVA. In aceasta echipare, S60 are cateva elemente distincte: jantele, volanul, pedalierul si grila fata.

Nuanta masinii de test se numeste Fusion Red (portocaliu) si costa 830 euro cu TVA. Cateva optionale in plus, au urcat pretul acestui exemplar la 53.800 euro cu TVA.

Pe langa elementele de design enumerate mai sus, S60 R-Design primeste o garda la sol mai joasa decat celelalte echipari si o suspensie mai rigida pe care nu ai cum sa nu o remarci cand conduci masina, mai ales pe sosele din provincie.

Citeste si:
Prima Dacia electrica va avea 45 de cai putere
Prima Dacia electrica va avea...

Din pacate, in Romania, o masina astfel configurata te determina sa nu poti opta pentru orice traseu care iti apare pe navigatie din cauza drumurilor proaste. Nu am indraznit sa merg pana la Buzau pe traseul Autostrada A3 - Fulga - Mizil - Buzau, intrucat intre A3 si Mizil soselele sunt cam denivelate in unele locuri. Asa ca am ales ruta prin Urziceni, care nu imi place la fel de mult din cauza peisajului si a faptului ca este periculoasa din cauza soferilor care merg tare cu masini foarte vechi.

Revenind la designul noului Volvo S60, modelul poate arata si mai sportiv prin comandarea unui kit exterior, care include accesorii pentru bara fata si spate, ornamente praguri, doua tevi de esapament duble si spoiler spate aerodinamic.

Cum am deschis portiera modelului de test am observat scaunele specifice unei echipari sport. Au acel design de scaune un pic mai ferme si care te tin bine pe viraje. Pe de o parte este un lucru bun, pe de alta parte trebuie sa te astepti la un disconfort la drumurile mai lungi.

Interiorul este o combinatie intre business si sport, este foarte simplu, fara prea multe butoane, urmand noul trend din industrie. Elementele care ies in evidenta la interior sunt ecranul tactil alungit de 9 inch, gurile de ventilatie alungite, insertiile decorative tip plasa metalica din aluminiu in echipare R-design, butonul de schimbare a modului de condus si butonul de pornire, care arata senzational.

Citeste si:
Jaguar lanseaza noul F-Type
Jaguar lanseaza noul F-Type

Butonul de pornire arata precum o bijuterie si interesant este modul cum trebuie folosit. Pentru a porni sau opri motorul, trebuie sa il rotiti spre dreapta.

Alegerea modului de condus se face prin rotirea unui buton metalic si apasarea acestuia cand ajungeti pe unul dintre cele trei moduri de condus: eco, confort sau dinamic. La alte branduri este mai rapida aceasta procedura, fiind suficient doar sa rotiti butonul si masina isi schimba instant comportamentul.

In modul dinamic, motorul T5 de 250 CP sta mai turat, acul turometrului sare de 2.500 de ture, iar acceleratia devine mai sensibila. Senzatia de condus este mult mai placuta, insa si consumul de carburant creste simtitor, iar felul cum scade autonomia iti da fiori. Cu acest propulsor, sedanul de 1.600 kg sprinteaza pana la 100 de km/h in 6,5 secunde.

Citeste si:
Volkswagen ID.3 1ST este expus in weekend in mall Baneasa
Noul model electric...

Motorizari Volvo S60

Noul Volvo S60 este disponibil pe piata din Romania doar cu motorizari pe benzina: are un motor T4 de 190 CP, unul T5 de 250 CP sau unul T8 plug-in hibrid de 390 CP. Modelul de test a fost cu propulsorul de 250 CP si tractiune fata, in combinatie cu o transmisie automata Geartronic cu opt viteze si padele montate pe volan.

Aceasta transmisie se comporta bine atata timp cat nu apesi la podea pedala de acceleratie pentru ca in acel moment va aparea un delay pana ce motorul de 250 CP va incepe sa traga in forta. Sunt rare situatiile in care ai face asta, poate intr-o depasire.

In oras, asa cum era de asteptat de la un motor de 2 litri benzina, consumul a fost de cel putin 11 litri la suta de km. In afara orasului, cifra s-a injumatatit. La 100 de km/h, turatia de 1.500 de ture i-a adus modelului S60 un consum de 5,5 litri, iar la 70 km/h, un consum de 4,8 litri la suta.

Tehnologii Volvo S60

Pilot Assist este una dintre functiile de asistenta pe care le-am incercat in timp ce am condus acest model. Nu am nimic de reprosat, functioneaza foarte bine. Este un cruise control care pastreaza viteza fata de masina din fata si mentine masina intre benzi, bineinteles, soferul trebuie sa tina mainile pe volan, chiar daca masina "conduce". Pilot Assist functioneaza la viteze de pana la 130 km/h, ajutandu-te sa reduci efortul necesar condusului pe drumuri aglomerate.

Asistentul pentru parcare laterala este inca una dintre tehnologiile Volvo S60 pe care le-am incercat. Am facut patru incercari si toate au fost reusite. Sistemul de parcare nu este complet automat, intrucat soferul trebuie sa apese pedala de frana sau de acceleratie si sa schimbe in marsarier sau drive. Masina doar calculeaza distanta si roteste volanul. S60 vede destul de repede locurile disponibile si parcheaza excelent.

VIDEO: Volvo S60 Automatic Parking Demonstration

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Desi Volvo S60 are faruri LED adaptive, care fac ca noaptea sa devina zi, din pacate nu le poti folosi in modul automat, atunci cand din faza scurta se comuta automat in faza lunga pana apar masini din fata. Am primit foarte multe flash-uri de la soferii care veneau din fata si doar in acel moment camera radar de pe Volvo S60 sesiza aceste masini si reducea numarul de LED-uri pentru a le proteja de lumina puternica. In concluzie, luminile de pe S60 sunt foarte puternice, iar camera radar nu bate la fel de departe ca acestea pentru a detecta masinile care vin din fata.

Printre cele mai interesante dotari in standard pe noul Volvo S60 sunt: ecranul digital pentru sofer de 12,3 inch, sistemul audio Harman Kardon, senzor de umiditate, Slippery Road Alert and Hazard Light Alert, Interfata Apple Carplay si Android Auto, setari pentru reglarea modului de condus „DRIVE MODES“, scaun pasager cu reglaj electric in inaltime, cruise control, sistem de franare cu Hill Start Assist si Automatic Hold, functia Lane Keeping Aid (LKA) - Asistent la pastrarea benzii de rulare, Collision Mitigation Support, Road Sign Information - Functia de recunoastere a semnelor de circulatie, faruri LED, fara ABL.

Mai multe detalii despre Volvo S60 sunt disponibile aici.

Date tehnice Volvo S60 R-Design T5 AT8

Motor: 2.0 litri benzina
Transmisie automata cu 8 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 250 / 5500
Cuplu maxim Nm (rpm) 350 (1800-4800)
Viteza maxima (km/h) 240
Acceleratie (0-100km/h) 6,5
Consum mixt (l/100 km): 7,1
Capacitate rezervor: 60 litri
Volum portbagaj litri: 442
Lungime: 4,76 metri
Latime: 1,85 metri
Inaltime: 1,43 metri
Masa proprie (kg) 1.606


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Opel Romania lanseaza doua noi modele: Opel Corsa si Opel Astra