Senatul a adoptat, in mod tacit, proiectul de lege care permite conducatorilor auto care au implinit varsta de 24 de ani si detin un permis de conducere cu vechime de cel putin doi ani sa conduca si motociclete usoare, fara a mai avea nevoie de permisul pentru categoria A1.

Initiativa apartine deputatilor Gabriel Petrea si Alexandru Rotaru si completeaza Codul Rutier (OUG nr.195/2002), scrie Transport Times.

"Extinderea accelerata actuala a zonelor urbane si imposibilitatea adaptarii infrastructurii la valorile de trafic pentru autovehiculele pe patru roti obliga la propunerea de solutii alternative pentru asigurarea unei mobilitati urbane optime la nivelul populatiei. Sprijinirea utilizarii de motociclete usoare prin facilitarea obtinerii permisiului categoria A1 pentru posesorii de permis categoria B este una din solutiile alternative pentru asigurarea mobilitatii urbane", isi motiveaza demersul cei doi parlamentari.

Acestia considera ca, printre avantajele cresterii numarului de motociclete usoare care se conduc cu permis categoria A, prin facilitarea obtinerii acestuia, se numara cresterea gradului de mobilitate urbana pentru populatie, cu implicatii pozitive pentru economie si confort; fluidizarea zonelor urbane supraaglomerate; se rezolva problema parcarilor, a consumului de combustibil si reducerea poluarii.

Pe de alta parte, initiatorii proiectului de lege recunosc ca facilitarea obtinerii permisului categoria A1 de catre posesorii de permis categoria B are si o latura negativa, care se manifesta sub forma cresterii riscului de accident.

Citeste si:
Rabla 2020 vine si cu vouchere pentru motociclete si masini GPL/GNC
Rabla 2020 vine si cu...

Modele din Europa

In 13 state europene, legislatia permite, cu anumite conditii, ca posesorii de permis categoria B sa-l obtina si pe cel de categoria A1:
Franta – permis categoria B (vechime minim 2 ani) + 7 ore practica;
Spania – permis categoria B (vechime minim 3 ani);
Italia – permis categoria B + 10 ore practica;
Belgia – permis categoria B (vechime minim 2 ani);
Polonia – permis categoria B (vechime minim 3 ani);
Cehia – permis categoria B + doar o motocicleta cu transmisie automata (scuter);
Austria – permis categoria B (vechime minim 5 ani) + 6 ore practica;
Slovacia – permis categoria B (vechime minim 2 ani) + doar motocicleta cu transmisie
automata (scuter);
Portugalia – permis categoria B + varsta minima 25 de ani;
Marea Britanie – varsta minima 17 ani + curs practic (CBT);
Letonia – permis categoria B + 10 ore practica;
Luxemburg – permis categoria B (vechime minim 2 ani) + 7 ore practica;
Malta – permis categoria B + 10 ore practica.

Sursa foto: By Myriam B / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Noul Cod Rutier a intrat in vigoare. Politia cu ochii pe biciclisti
Setari Cookie-uri