Unul dintre cei mai importanti factori care contribuie la traficul extrem de aglomerat din Bucuresti este reprezentat de faptul ca, pentru locuitorii orasului, costurile detinerii unui autoturism sunt prea mici, mai ales in comparatie cu situatia din marile metropole din vestul continentului, considera Alexandru Nen, arhitect solutii IoT, Smart City, in cadrul Telekom Romania.

“Metroul este plin, tramvaiul 41 este plin, autobuzele sunt, in general, goale. De ce? Pentru ca primele doua mijloace de transport ajung la timp, in vreme ce autobuzele sunt blocate in trafic. Pur si simplu sunt mult prea multe masini in Bucuresti si este prea ieftin sa ai un autoturism in Bucuresti, de-aici problemele de trafic”, a declarat Alexandru Nen.

Aproximativ 1,3 milioane de autovehicule circula in Bucuresti, dintre care doar 370.000 au o vechime mai mica de 8 ani. De cealalta parte, peste 730.000 de autoturisme sunt mai vechi de 8 ani.

Avem, de exemplu, nenumarate parcari ilegale care blocheaza traficul. Cheia este aplicarea legii, enforcement-ul. Daca este prea dificil pentru autoritatile publice, se poate apela la un parteneriat public-privat atunci cand vine vorba de aplicarea amenzilor. O companie privata va avea un apetit mult mai mare sa incaseze o parte din amenzi.

“Platim 100-200 de lei pe an pentru parcarea din fata blocului si vom plati cel mult 500 de lei pe taxa de poluare in urmatorii ani. Pana acum nu a existat nicio taxa. Cu totii ne plangem de trafic si poluare, dar cand apar astfel de masuri ne plangem”, mentioneaza Alexandru Nen.

Primaria Bucuresti va aplica, de la 1 ianuarie 2020, asa-zisa “Taxa Oxigen”, platibila de autoturismele poluante. Astfel, masinile sub Euro 4 vor plati taxa, iar masinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces in centrul orasului, urmand ca din 2021 si masinile Euro 4 sa fie taxate. Mai mult, masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 nu vor mai avea voie deloc in Bucuresti incepand cu anul 2022, iar pentru cele Euro 3 restrictia este valabila din anul 2024.

“Avem, de exemplu, nenumarate parcari ilegale care blocheaza traficul. Cheia este aplicarea legii, enforcement-ul. Daca este prea dificil pentru autoritatile publice, se poate apela la un parteneriat public-privat atunci cand vine vorba de aplicarea amenzilor. O companie privata va avea un apetit mult mai mare sa incaseze o parte din amenzi, este si usor de inteles de ce: colectarea taxei de parcare este, sa zicem, 10 lei. Amenda pentru parcare ilegala ajunge la 700 de lei. Bineinteles ca o companie privata va avea avea tot interesul sa aplice legea atat timp cat au suport legislativ in spate”, a explicat Alexandru Nen.

Reprezentantul Telekom Romania a fost prezent la conferinta Smart Future, organizata de publicatiile wall-street.ro si Start-up.ro si sustinuta de Mastercard si Samsung in calitate de Silver Partners si Telekom Romania din postura de Conectivity Partner.

Foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri