Aplicatia Clever, care va deveni, in urmatoarele luni, Free Now, in urma unui proces amplu de rebranding si schimbare de platforma, raporteaza pe serviciul de taxi o pondere de 15% a acceptarii platilor cu cardul in Bucuresti, in timp ce pe serviciul de ridesharing - Clever Go - 40% dintre plati sunt efectuate cu cardul din aplicatie.

Lansat anul trecut, serviciul de ridesharing Clever Go, a ajuns sa reprezinte o treime din cursele efectuate prin aplicatie.

Clever a fost fondata in 2010 si este prima aplicatie de e-hailling din Romania care a permis plata curselor atat cash, cat si direct din aplicatie, prin card bancar. Aplicatia are in prezent peste 30.000 de soferi inregistrati in tara si a raportat 1,5 milioane de pasageri. In luna iunie 2017, Clever a intrat in grupul Free Now (anterior MyTaxi), companie rezultata dintr-un joint venture intre Daimler si BMW.

Ambitia Free Now este de a ajunge o platforma de mobilitate multi-modala, prin care clientul sa gaseasca cea mai buna solutie de transport, fie in regim de taxi, fie transport alternativ (trotinete electrice sau chiar transport in comun).

Andrei Frunza, CEO Clever / Free Now Romania, a precizat, cu privire la transportul public, ca aplicatia ar putea oferi in viitor si informatii despre mijloacele de transport in comun, cum ar fi de unde poti lua autobuzul sau cand ajunge acesta in statie, iar in ceea ce priveste trotinetele electrice, avand in vedere ca Free Now le ofera deja in 10 orase din Europa, nu este exclus sa intre la un moment dat si in Romania cu brandul propriu, Hive.

Mai mult decat atat, Eckart Diepenhorst, CEO-ul Free Now, a declarat ca "nu este suficient sa avem propriile trotinete electrice in aplicatie (referindu-se la pietele in care acestea pot fi comandate), dar ne gandim sa permitem si altor jucatori din segmentul e-scooters sa beneficieze de aplicatia Free Now".

In prezent, serviciul de mobilitate Free Now este prezent in peste 100 de orase din 10 tari, inclusiv Romania incepand din 27 noiembrie.

Pe de alta parte, coordonatorul operatiunilor din Romania, Andrei Frunza, subliniaza faptul ca aplicatia FreeNow va avea un "touch" local si va rula in paralel cu aplicatia Clever, probabil pana la mijlocul anului viitor.

Avem si un scenariu ambitios prin care vrem sa migram atat clientii, cat si soferii, pe aplicatia Free Now pana la finalul primului trimestru din 2020, avand in vedere structura de stimulente si bonusuri pe care am gandit-o.

Andrei Frunza

Frunza estimeaza ca, dupa investitia de 3 milioane de euro in rebranding si noua platforma Free Now, numarul de curse ar putea sa creasca cu 50% in 2020, cu un avans mai mare pe ride sharing, in contextul in care este o piata mult mai atragatoare pentru soferi si clienti deopotriva.

Free Now face parte din grupul NOW rezultat din fuziunea serviciilor de mobilitate urbana ale BMW si Daimler. Celelalte verticale de business ale grupului, pe plan international, sunt Share Now - serviciu de inchiriere masini direct de pe strada, care permite clientilor sa inchirieze si sa plateasca pentru vehicule cu ajutorul smartphone-ului, oriunde si oricand, Park Now - serviciu de parcare digitala prin care utilizatorii pot gasi cele mai bune solutii pentru parcare, pot rezerva un loc si pot gestiona timpul de parcare, avand inclusiv posibilitatea sa plateasca electronic pentru locul de parcare ocupat, Charge Now - serviciu destinat soferilor de masini electrice care ofera localizare simpla si rapida a punctelor de incarcare electrica si plata prin aplicatie si Reach Now - aplicatie multimodala pentru servicii de transport.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri