De la anul am putea intalni filipinezi sau nepalezi nu doar pe santiere, in hoteluri sau in restaurante, ci si in spatele volanului unui camion in conditiile in care transportatorii romani spun ca se confrunta cu o criza acuta de conducatori auto profesionisti. Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Transportatorilor (UNTRR), a declarat pentru G4Media.ro ca „astazi in Romania lipsesc circa 45.000 de soferi profesionisti”. Salvarea ar putea veni din afara Uniunii Europene.

„Cea mai mare problema este lipsa fortei de munca. Vorbim despre o criza a conducatorilor auto profesionisti din ce in ce mai acuta”, a declarat secretarul general al UNTRR. Potrivit acestuia, sunt cazuri in care din cauza lipsei de soferi firmele de transport nu pot opera intregul parc de camioane, fiind nevoiti sa tina in garaje 10-15% din vehicule. Potrivit acestuia, in tara in care circa 305.000 de oameni au atestate de conducatori auto profesionisti, lipsesc circa 45.000 de soferi pentru camione si TIR-uri. Si asta, deoarece multi au plecat din tara si lucreaza pentru firme din statele din Vestul Europei.

„Tarile din Europa de Vest au reusit prin diverse mecanisme sa-si atraga conducatori auto din Europa de Est. De exemplu, guvernul Germaniei plateste niste alocatii pentru copiii soferilor”, a declarat secretarul general al UNTRR, care a tinut sa precizeze ca Romania nu este singura tara din regiune care se confunta cu o lipsa de soferi.

Solutia a fost pentru multe state aducerea de forta de munca din afara Uniunii Europene.

„De exemplu, Polonia a angajat cu acte in regula circa 60 de mii de soferi din Ucraina. In Romania ne-am gandit la zona India, Nepal, Filipine, conducatori auto profesionisti care au experienta pe conducerea camioanelor in mediu international, in Orientul Mijlociu, si care au condus un camion intre Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudita, Kuweit, Oman etc pe autostrazi, cu trecere de frontiera etc.”, a declarat acesta pentru G4Media.ro.

Insa, ca sa se poata fi angajati de transportatorii romani, acestia trebuie sa aiba certificat de atestare a competentei profesionale obtinut dintr-un stat membru UE. Adica, odata adusi trebuie sa dea examenul in Romania, iar deocamdata acest examen se da doar in limba romana.

Lucrurile se vor schimba, insa, de la inceputul anului viitor, datorita unui ordin al ministrului Transporturilor dat in iunie anul acesta, cand ministru era Razvan Cuc. Astfel, acest examen va putea fi dat si in limbile engleza si spaniola.

Citeste mai multe pe G4Media.ro.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri