Autoritatile romane au trimis la Bruxelles, in vederea finantarii, o documentatie incompleta privind impactul constructiei autostrazii Sibiu - Pitesti asupra mediului, fara a trasa obiectivele de conservare pentru cele 11 situri Natura 2000, unde se pune problema protejarii mai multor specii, printre care si gandacul croitor al stejarului.

Update 2:

Ministerul Transporturilor a transmis ca va trimite Comisiei Europene clarificarile cerute in materie de calendarul de realizare a Evaluarii Impactului asupra Mediului (EIM) si a Evaluarii Adecvate (EA), metodologia utilizata in realizarea EIM si EA, inclusiv modul in care a fost luat in calcul impactul cumulat al noii autostrazi cu DN7, calea ferata Ramnicu Valcea – Sibiu si raul Olt si calendarul de completare/realizare la nivel national a Planurilor de Management si stabilire a obiectivelor de conservare a speciilor pentru ariile naturale protejate situate pe teritoriul Romaniei.

"Ce trebuie sa inteleaga toata lumea este faptul ca proiectul major de infrastructura Autostrada Sibiu-Pitesti va continua. Pe lotul 1 se va emite autorizatia de construire, pe lotul 5 se va desemna castigatorul licitatiei, lotul 4 are documentatia in evaluare, pe lotul 3 se asteapta urcarea documentatiei in SICAP, iar lotul 2 va fi scos la licitatie. Anul 2020 va fi un an cu santier deschis pe Autostrada Sibiu-Pitesti. Cu siguranta cei de la Comisia Europeana vor primi clarificarile in timpul solicitat, poate chiar mai repede, astfel incat cererea de finantare sa isi urmeze parcursul normal”, a spus ministrul Lucian Bode.

Update 1:

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat luni ca autostrada Sibiu - Pitesti se va realiza si ca va fi transmis un raspuns Comisiei Europene cu privire la clarificarile solicitate. El a sustinut ca fostul ministru al Transporturilor Razvan Cuc a lansat cateva "fumigene" in spatiul public.

Stire initiala:

Comisia Europeana a transmis Romaniei ca cererea de finantare nu a stabilit obiectivele de conservarea pentru cele 11 situri Natura 2000 (situri de importanta comunitara), pe care Autostrada urmeaza sa le traverseze, iar obiectivele stabilite in planul de management sunt mult prea generale si nu vizeaza mentinerea sau conservarea unor habitate sau a unor specii protejate in situri.

Oficialii europeni sustin ca impactul proiectului nu este suficient diminuat. In documentatia trimisa la Bruxelles, autoritatile romane recunosc ca realizarea autostrazii va avea impact semnificativ asupra mai multor specii de vietuitoare, fiind vizat si gandacul croitor al stejarului. Romania a propus 19 masuri de diminuare a impactului, fara sa ofere, insa, argumente, pentru aceste solutii. Astfel, Comisia European recomanda Romaniei sa explice solutiile la care s-a gandit pentru diminuare impactului constructiei autostrazii Sibiu - Pitesti asupra mediului si a vietuitoarelor.

Mai mult, oficialii europeni vor sa stie de ce autoritatile romane au propus masuri de reducere a impactului construirii autostrazii doar pentru speciile cele mai afectate, nu si pentru cele asupra carora impactul ar fi unul moderat.

Un alt aspect care trebuie clarificat este legat de drumurile care merg in paralel cu noua autostrada. Spre exemplu, DN7 si viitoarea autostrada Sibiu - Pitesti merg in paralel pe o lungime notabila, iar acest lucru genereaza o bariera dubla pentru siturile Natura 2000. Comisia Europeana vrea sa afle care este impactul cumulativ al existentei celor doua drumuri asupra siturilor de importanta comunitara.

Fostul ministru al Transporturilor, Razvan Cuc, a anuntat, pe Facebook, ca finantarea europeana a autostrazii Sibiu – Pitesti este suspendata pana cand Romania raspunde clarificarilor cerute de Comisia Europeana.

Dupa anuntul lui Cuc, actualul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, a explicat ca proiectul Sibiu – Pitesti nu este blocat. Comisia Europeana a solicitat Romaniei, in data de 23 decembrie 2019, o serie de clarificari privind impactul autostrazii Sibiu - Pitesti asupra mediului, pe traseul acesteia.

“Comisia Europeana nu a transmis nicio scrisoare de suspendare. Documentul transmis de Comisie se numeste scrisoare de observatii. Potrivit regulamentelor europene, CE are la dispozitie 3 luni pentrut adoptarea unei decizii de aprobare de la momentul transmiterii. In cazul in care se solicita informatii suplimentare, se suspenda curgerea acestui termen de 3 luni pana la primirea raspunsului din partea Romaniei”, a explicat Bode.

Mai mult, ministrul Transporturilor precizeaza ca acordul de mediu a fost trimis catre Bruxelles in timpul guvernarii PSD, cand la conducerea Ministerului Transporturilor erau Rovana Plumb sau Lucian Sova.

Sursa foto: MARINELA BRUMAR / AGERPRES FOTO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri