Euro NCAP, programul european de evaluare a masinilor noi, a facut un clasament din care reiese care au fost cele mai sigure masini testate in 2019. Ford Puma, fabricat la Craiova, a obtinut un punctaj bun in clasa supermini.

Prin felul cum sunt au fost concepute, masinile electrice par mai sigure decat cele pe combustibil. Majoritatea nu au motor in partea din fata, iar podeaua este ranforsata pentru a duce cea mai mare greutate - bateriile.

Asa cum era de asteptat, Tesla a castigat la trei categorii: masini de familie, SUV-uri de mari dimensiuni, masini electrice si hibride.

Cele mai bune masini din clasa in 2019 la testele Euro NCAP:

SUV-uri de mari dimensiuni
– Tesla Model X
– Seat Tarraco

Masini spatioase de familie
– Tesla Model 3
– BMW Seria 3
– Skoda Octavia

Clasa Supermini
– Audi A1
– Renault Cio
– Ford Puma

Clasa MPV / SUV-uri medii
– Subaru Forester
– Mazda CX-30
– VW T-Cross

Masini mici de familie
– Mercedes-Benz Clasa A
– Mazda 3

Masini electrice si hibride
– Tesla Model 3
– Tesla Model X

Tesla a fost o aparitie puternica in 2019. Tesla Model X a iesit pe primul loc la categoria SUV-urilor mari, in timp ce Seat Tarraco s-a clasat pe locul doi.

Tesla Model 3 s-a clasat pe primul loc la clasa vehicule „electrice si hibride”, dar si in segmentul masinilor spatioase de familie, alaturi de BMW Seria 3.

Cele doua modele au avut scoruri identice, insa Tesla Model 3 a fost mai bun la Safety Assist, in timp ce BMW a fost la protectia pietonilor. Skoda Octavia a iesit pe locul 2 in aceasta categorie.

Anul 2019 a fost unul dintre cei mai importanti in activitatea Euro NCAP fiind testate cele mai multe masini noi. In urma evaluarilor privind siguranta, din 55 de modele noi de masini testate, 41 de autoturisme au obtinut punctajul maxim de 5 stele la protectia pasagerilor si a pietonilor in caz de accidente.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri