14 Februarie 2020

Renault a trecut pe pierderi pentru prima data in ultimii 10 ani



Renault a raportat o pierdere de 141 milioane de euro (153 milioane de dolari) in 2019, dupa ce a fost afectat de costuri legate de unele din societatile sale mixte din China, precum si de scaderea castigurilor Nissan. Vanzarile Renault au scazut cu 3,3% anul trecut, la 55,53 miliarde de euro, depasind estimarile analistilor, de 55,24 miliarde de euro.

"A fost un an dificil pentru grupul Renault si pentru alianta", a afirmat directorul general interimar Clotilde Delbos. Acesta a adaugat ca problemele extinse cu care se confrunta industria auto au afectat compania "chiar intr-un moment in care ne confruntam cu dificultati interne", potrivit Agerpres.

Renault si-a stabilit ca obiectiv pentru 2020 o marja operationala intre 3% si 4%, in scadere fata de 4,8% in 2019, si a redus nivelul dividendelor propuse pentru 2019 cu aproape 70%, fata de anul anterior. Pentru anul trecut, Renault va plati dividende de 1,10 euro per titlu. Actiunile Renault inregistreaza un declin de 4,3% la Bursa de la Paris.

In plus, directorii Renault au dat in repetate randuri asigurari ca alianta cu Nissan nu se confrunta cu probleme. Delbos a recunoscut ca investitorii inca sunt sceptici, dar a precizat ca in cele doua companii vor anunta obiective comune esentiale.

Renault se asteapta ca piata auto globala sa scada in 2020, vanzarile in Europa si Rusia urmand sa inregistreze un declin de aproximativ 3%. De asemenea, pentru 2020, producatorul estimeaza ca veniturile anuale vor fi in linie cu cele din 2019.

De asemenea, obiectivele stabilite de Renault pentru acest an nu au tinut cont de posibilul impact al epidemiei cu noul coronavirus din China, unde are o fabrica in Wuhan, epicentrul epidemiei.

In plus, profitul operational a scazut cu 30% anul trecut, la 2,11 miliarde de euro (2,29 miliarde de dolari), sub estimarile analistilor, de 2,65 miliarde de euro.

Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianta Renault-Nissan, extinsa in 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producatori mondiali de automobile.

In prezent, alianta regrupeaza zece marci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele.



Citeste si