Blocarea transporturilor rutiere de mărfuri va crea efecte imediate și catastrofale iremediabile prin oprirea producției și comerțului. Transporturile internaționale și naționale de mărfuri și transportul intern de persoane, alături de sistemul energetic și sistemul financiar, trebuie ținute ca linii vitale funcționale, întrucât doar așa vor putea funcționa sistemele medicale și de alimentație publică, spune UNTRR.

În contextul intrării României în stare de urgență, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR solicită autorităților române să adopte măsuri urgente pentru contracararea impactului crizei COVID-19 asupra transporturilor rutiere, unul din cele mai afectate și importante sectoare ale economiei României.

Măsuri pentru contracararea impactului crizei COVID-19 asupra transporturilor rutiere:

1. Excluderea șoferilor profesioniști care operează transporturi rutiere internaționale de la măsura izolării la domiciliu, pentru o perioadă de 14 zile aplicată de CNSSU tuturor persoanelor asimptomatice care sosesc în România din țările unde sunt confirmate cel puțin 500 de cazuri (articolul 2, punctul 1, din Hotărârea nr. 10 din 14.03.2020 a Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență).

Măsura nu ar trebui să se aplice nici șoferilor profesioniști care vin în țară cu microbuze sau mașini personale, iar autoritățile ar trebui să verifice faptul că sunt angajați ai firmelor de transport rutier din România folosind baza de date a Autorității Rutiere Române (ARR).

Dacă măsura de izolare la domiciliu pentru o perioadă de 14 zile se va aplica și șoferilor profesioniști, săptămâna următoare nu o să mai avem cu cine să facem transport rutier în România.

UNTRR este deschisă la măsuri suplimentare de controlare a stării de sănătate a șoferilor profesioniști – controlul temperaturii, urmărirea simptomelor, dar aceștia să nu fie trimiși automat în carantină sau în autoizolare.

În țările cu peste 500 de cazuri de coronavirus, precum Italia, Spania, Franța, Germania, Belgia sau Austria, camioanele intră și ies fără restricții, iar șoferii nu sunt trimiși în carantină sau în autoizolare. La frontiere se măsoară temperatura șoferilor, iar la locurile de încărcare/descărcare s-au luat măsuri speciale - șoferii se dau jos din cabină, se spală pe mâini, se dezinfectează și apoi preiau documentele. Mărfurile sunt încărcate și asigurate de către expeditori.

Italia este al doilea partener comercial al României, se transportă rutier 2 milioane de tone anual, ceea ce înseamnă 277 camioane pe zi. Germania reprezintă principalul partener comercial al României și totalizează 20% din comerțul exterior al României, adică 32,5 miliarde de euro. Toată industria automotive a României se blochează în 7 zile.

2. Menținerea transportului rutier de marfă în mișcare pentru evitarea unui blocaj economic. Este esențial ca autoritățile române să susțină funcționarea sectorului transportului rutier și libera circulație a camioanelor care furnizează mărfuri esențiale cetățenilor și economiei, precum produsele alimentare și produsele medicale.

3. Derogarea temporară de la aplicarea regulilor europene privind timpii de conducere și de odihnă pentru șoferii profesioniști români, având în vedere starea de urgență din România determinate de criza COVID 19.

Conform art. 14. al Regulamentului 561/2006: ” În cazuri de urgență, statele membre pot acorda o derogare temporară pe o perioadă de maximum treizeci de zile, care se notifică de îndată Comisiei.”

4. Prorogarea termenului de plată a impozitelor și taxelor locale

UNTRR a solicitat Asociației Municipiilor din România (AMR), Ministerului Finanțelor Publice (MFP), Primăriilor și Consiliilor Locale:
· autoritățile locale să proroge termenul de plată a impozitului pe clădiri, terenuri şi mijloace de transport pentru 120 de zile, ca măsură de prevenire a intrării în faliment a firmelor de transport rutier- cod CAEN 493, 494, a firmelor licențiate rent-a-car și a agențiilor care vindeau bilete de autocar, în urma pierderilor provocate de răspândirea virusului COVID – 19.

5. BNR să ceară sistemului bancar plata doar a dobânzilor la credite și leasing, fără capital.

· Suspendarea plății creditelor – pentru finanțare vehicule transport persoane - pe perioada interzicerii transportului de persoane;
· suspendarea plății creditelor ipotecare de către personalul firmelor aflate în dificultate;
· finanțări externe din partea din partea Comisiei Europene pentru asigurarea continuității activității

UNTRR mai solicită Băncii Naționale a României (BNR) să ceară sistemului bancar să acorde o perioadă de grație la plata capitalului pentru finanțările prin credit și leasing pe perioada pandemiei de coronavirus. Astfel, firmele de transport rutier să plătească doar dobânda aferentă, iar plata capitalului să fie amânată.

6. Suspendarea plății contribuțiilor sociale de către firmele afectate;

UNTRR solicită toate aceste măsuri cu caracter urgent pentru evitarea blocării activității de transport rutier, principalul element în lanțul logistic de aprovizionare al capacităților de producție cu materii prime și materiale și al populatiei cu mărfuri de strictă necesitate, alimente și medicamente.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri