Un purtator de cuvant a afirmat ca CE doreste reducerea cu 25% a emisiilor de dioxid de carbon, obiectiv realizabil prin imbunatatirea tehnologica a motoarelor, utilizarea pe scara mai larga a biocombustibililor si a unor anvelope mai bune.

Detalii legate de acest proiect, care a starnit controverse in cadrul comisiei, vor fi dezvaluite miercuri, cu o intarziere de 2 saptamani.
Comisarul european pe probleme de mediu, Stavros Dimas, a sustinut obtinerea reducerii cu 25% a emisiilor numai ca urmare a investitiilor companiilor producatoare de automobile, intrand astfel in conflict cu Guenter Verheugen, comisarul german pentru industrie.

Surse din piata afirma ca propunerea lui Dimas ar insemna o crestere a pretului masinilor noi cuprinsa intre 600 si 2 500 de euro.

Rapoartele de la Brussels arata faptul ca masurile propuse de CE sunt indreptate catre atingerea nivelului unor emisii medii de 120g de CO2 pe kilometru pana in 2012, cu 25% mai putin fata de cel din 2005 de 162g/km.

Producatorii europeni de automobile convenisera in cadrul unei intalniri ce a avut loc in 1998 sa atinga pana in 2008-2009 un prag de 140g/km, dar, in prezent, obiectivul pare imposibil de atins. Acestia sustin ca motoarele mai mici si mai putin poluante nu starnesc interesul consumatorilor si ca exista si metode mult mai eficiente de reducere a emisiilor decat o tehnologie noua si costisitoare, metode precum decongestionarea traficului si schimbarea comportamentului soferilor.

Sectorul transporturilor este singurul din Europa care a cunoscut cresteri dramatice in ceea ce priveste emisiile de CO2 in ultimii 15 ani.