Oprirea fabricilor auto din cauza epidemiei COVID-19 și a lipsei de componente a dus la reducerea producției cu 1.465.415 autovehicule până în prezent.

Durata medie de oprire a activității în fabricile auto din Uniunea Europeană este în prezent de 18 zile lucrătoare, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA).

Reducerea producției cu aproape 1,5 milioane de vehicule cuprinde atât autoturisme, cât și camioane, autoutilitare, autobuze și autocare. Numărul acestora ar putea crește mai departe dacă oprirea este prelungită sau mai multe fabrici sunt închise.

În fiecare săptămâna, producția auto europeană înregistrează o scădere cu 300.000 de unități.

La fabricile de mașini Ford din Europa (Saarlouis, Koln, Germania; Valencia, Spania și Craiova, România) producția a fost suspendată pe 19 martie, iar la cele de motoare din Bridgend și Dagenham (Marea Britanie) a fost oprită începând cu data de 23 martie. Producția ar putea fi reluată pe 4 mai.

Renault a anunţat în martie că producţia tuturor fabricilor sale din întreaga lume, cu excepţia celor din China şi Coreea de Sud, a fost oprită din cauza pandemiei de coronavirus (COVID-19).

Hyundai și Kia au anunțat suspendarea producției din Europa timp de două săptămâni, începând din 23 martie, din cauza epidemiei de coronavirus.

Daimler a oprit temporar producţia la majoritatea fabricilor sale din Europa, ca răspuns la extinderea pandemiei de coronavirus (Covid-19). De asemenea, BMW a oprit întreaga producţie din Europa timp de două săptămâni, deoarece pandemia de coronavirus (Covid-19) afectează cererea pe pieţele sale cheie.

Şi Volkswagen AG, cel mai mare producător auto global, a oprit temporar producţia la majoritatea fabricilor sale din Europa. De asemenea, Audi, subsidiară a Volkswagen, a suspendat activitatea fabricilor sale din Germania, Belgia, Ungaria şi Mexic.

Toyota a închis uzinele europene în martie. Compania are uzine în Franța, UK, Cehia, Turcia și Polonia.

Peste 1,1 milioane de angajați afectați de oprirea fabricilor auto

În ceea ce privește forța de muncă, locurile de muncă a cel puțin 1.138.536 de persoane care lucrează în industria auto din UE au fost afectate de aceste opriri. Această cifră se referă numai la persoanele angajate direct de producătorii de vehicule; impactul de-a lungul lanțului de aprovizionare este în mod clar mult mai mare.

Industria auto din UE în cifre:

- 13,8 milioane de europeni lucrează în industria auto (direct și indirect), reprezentând 6,1% din totalul locurilor de muncă din UE,

- 11,4% din locurile de muncă în UE în producție sunt în sectorul auto, aproximativ 3,5 milioane joburi,

- industria auto plătește impozite de 428 miliarde euro în țările UE,

- Industria auto generează un excedent comercial de 84,4 miliarde euro pentru UE,

- Cifra de afaceri generată de industria auto reprezintă peste 7% din PIB-ul UE,

- Investind 57,4 miliarde euro în cercetare și dezvoltare anual, sectorul auto este cel mai mare contribuabil privat din Europa la inovație, reprezentând 28% din totalul cheltuielilor UE.

Sursa foto: TRMK / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri