Dacia a vandut luna trecuta peste 4.000 de masini in 26 de tari din Europa, cu 5% mai mult decat in prima luna a anului 2006, potrivit statisticilor afisate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Un numar de 4.049 de autoturisme Dacia Logan au fost inmatriculate in 26 de state europene, in ianuarie 2007, cu 4,6% peste cele 3.871 inscrise in circulatie in prima luna a anului trecut, conform buletinului statistic ACEA. Franta a fost cea mai importanta piata de export pentru Dacia, cu 1.798 de masini inmatriculate luna trecuta.

Statistica ia in calcul inmatricularile din 26 de state europene: 23 din UE, fara Romania, Bulgaria, Cipru si Malta, plus Islanda, Norvegia si Elvetia. Cifrele ACEA se refera la masinile inmatriculate, insa in linii mari aceastea reflecta si situatia vanzarilor de autoturisme. Vanzarile marcii Renault au scazut cu 8% in statele incluse in statistica, de la aproape 107.000 unitati in 2006, la 98.000 luna trecuta.

Dacia are in prezent o cota de 0,3% in aceste 26 de state, unde numarul total al inmatricularilor de masini a depasit 1,28 milioane unitati luna trecuta, in crestere cu 1,1% fata de ianuarie 2006.

Marca Volkswagen a fost luna trecuta liderul pietei europene cu o cota de 9,4%, urmata de Opel cu 8,6%, Ford cu 8,5% si Renault cu 7,6%. Toate aceste marci au vandut luna trecuta peste 90.000 de masini fiecare in tarile sondate de ACEA.

Daca per ansamblu anul trecut Germania a fost detasat cea mai mare piata auto europeana, in ianuarie 2007 cele mai bune vanzari le-a avut Italia, 248.077 unitati, urmata de Germania cu 200.000 de masini inmatriculate, in scadere cu 10,5% fata de ianuarie 2006. Pe locul trei s-a situat Franta cu peste 170.000 de masini vandute si Marea Britanie cu 165.000.







Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri