Situația de criză provocată de COVID-19 a adus cu sine o scădere a cererii de combustibili fosili, ce se poate prelungi pe perioada următorului deceniu, făcând ca o revenire la maximul din 2019 să fie puțin probabilă, consideră Boston Consulting Group.

Dacă recuperarea economică mai lentă ar fi însoțită de o accelerare moderată în tranziția de la combustibili fosili la surse regenerabile, așa cum sugerează măsurile de „recuperare ecologică”, introduse în prezent în multe țări, cererea nu va mai depăși niciodată nivelurile din 2019.

Într-un astfel de scenariu, impactul ar fi diferit în funcție de tipul de marfă și de regiune. Cărbunele este combustibilul fosil la care este cel mai puțin probabil să se întrevadă o recuperare, se așteaptă BCG. Între timp, probabil că cererea de gaz natural își va relua calea de creștere, iar traiectoria petrolului se va situa undeva între celelalte două.

Citiți și Cât pierd din autonomie mașinile electrice după primul an.

“Este posibil să fi ajuns acum la un moment de cotitură critic pentru piețele de energie. Impactul economic provocat de pandemia de coronavirus, creșterea economică din ce în ce mai puțin intensivă energetic și investițiile continue în energie sustenabilă, toate acestea împreună, afectează foarte mult cererea de combustibil fosil. Acest lucru ar schimba fundamental realitatea pentru multe companii de energie, mult mai devreme decât se așteptau,” a declarat Bogdan Belciu, Partener la BCG.

În funcție de scenariul de recuperare, marjele companiilor de energie și piața de capital vor fi sub presiune. Acestea vor trebui să reducă costurile și să sporească lupta în ciuda obstacolelor întâmpinate, având pe termen mai lung prețuri mai mici. În același timp, vor trebui să accelereze eforturile pentru a-și transforma portofoliile de afaceri, operațiunile și investițiile.

În lupta împotriva schimbărilor climatice, atingerea sfârșitului cererii „maximului de combustibili fosili” nu este un motiv de satisfacție. „Cererea maximă de combustibili fosili poate fi în spatele nostru, dar nu neapărat din motivele corecte. Dacă nu ne transformăm fundamental economia, emisiile proiectate vor rămâne incompatibile cu efortul de reducere a încălzirii globale cu 1,5 °C sau 2 °C. Între timp, un mediu cu prețuri scăzute pentru combustibilii fosili nu va facilita această transformare,” spune Bogdan Belciu.

Citiți și Primele imagini cu SUV-ul electric Volkswagen ID.4.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri