Opel dezvăluie a doua generație a modelului Mokka, construit pe o nouă versiune de platformă multi-energy CMP.

Este 100% electric, extrem de eficient și mai compact decât oricând - perfect atât pentru străzile urbane, cât și pentru deplasările în siguranță pe Autobahn.

„Noul Mokka este un autovehicul modern care atrage privirile și va schimba percepția asupra mărcii noastre! Este primul Opel care este electric chiar de la lansare; o dovadă reală a faptului că Opel devine electric”, a declarat CEO-ul Opel, Michael Lohscheller cu entuziasm despre noul model.

În ciuda unui ampatament puțin mai lung (+2 mm), noul Mokka este cu 12,5 cm mai scurt decât generația anterioară, oferind în același timp celor cinci pasageri un spațiu de încărcare similar, de până la 350 de litri în portbagajul său. Lungimea totală de numai 4,15 metri îl face extrem de ușor de manevrat și de parcat în zonele urbane și suburbane.

Citiți și Cât pierd din autonomie mașinile electrice după primul an.

Noul Mokka surprinde cu proporțiile sale bine definite și designul îndrăzneț. De asemenea, noul venit iese în evidență ca fiind primul model care prezintă viitorul design al mărcii și următoare generație de cockpit, complet digitalizat: Opel Vizor și, respectiv, Opel Pure Panel. Fără afișaje analogice, fără animații decorative fanteziste, inutile: experiența este practică, simplificată, informațiile furnizate sunt axate pe ceea ce este cu adevărat necesar.

Noul Mokka este construit pe o nouă versiunie, extrem de eficientă de platformă multi-energy CMP (Common Modular Platform). Acest sistem modular ușor și eficient oferă o flexibilitate maximă în dezvoltarea vehiculului și permite utilizarea atât a propulsoarelor termice, cât și a celui electric.

Citiți și Primele imagini cu SUV-ul electric Volkswagen ID.4.

Echipa de ingineri din Rüsselsheim a lucrat în special la reducerea considerabilă a greutății pe de o parte, economisind până la 120 kg față de generația anterioară și la îmbunătățirea rigidității structurii pe de altă parte, obținând o rigiditate torsională de până la 30% în cazul versiunii electrice. Beneficiile sunt evidente: noul Mokka consumă substanțial mai puțină energie, în timp ce este mult mai receptiv, agil și plăcut de condus.

Variantă complet electrică

Pentru prima dată în istoria Opel, noul Mokka va fi disponibil încă de la lansare, cu o variantă complet electrică.

Mokka-e combină beneficiile unui autovehicul fără emisii cu plăcerea conducerii. Motorul electric furnizează 100 kW (136 CP) și un cuplu maxim de 260 de Newton metri, disponibil imediat, de la pornire. Reacțiile rapide, agilitatea și dinamica sunt printre caracteristicile care se remarcă imediat. Șoferii pot alege între trei moduri de conducere - Normal, Eco și Sport. Viteza maximă limitată electronic este de 150 km/h pentru păstrarea energiei stocate în bateria de 50 kWh și a autonomiei.

Citiți și Un combustibil realizat din CO2 din aer ajunge pe piață anul acesta.

La o stație de încărcare rapidă cu curent continuu de 100 kW, 80% din energia bateriei poate fi încărcată în doar 30 de minute. Opel Mokka-e are în modul Normal o autonomie pur electrică de până la 322 de kilometri, conform ciclului de testare WLTP1, în timp ce modul Eco ajută șoferul să atingă autonomia maximă. Fie utilizând un sistem de alimentare tip wall box casnic, fie o stație pentru încărcarea rapidă sau un cablu pentru priza de uz casnic: Noul Mokka-e este pregătit pentru toate opțiunile de încărcare. De asemenea, convinge cu o garanție de opt ani pentru baterie.

Acesta va putea fi comandat în a doua parte a anului curent și va fi disponibil la dealeri la începutul anului 2021 (Germania). De asemenea, noul venit va fi oferit cu motoare diesel și benzină.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri