Mazda face mașini din ce în ce mai interesante. Mă refer la design, materiale folosite la interior, tehnologii, dar și felul în care se conduc modelele japoneze. Mazda3 sedan este unul dintre aceste modele reușite, aflat acum la cea de-a patra generație.

Mazda3 sedan este un model cu foarte multe dotări în standard, bine asamblat, cu un design modern, elegant, sportiv, și cu preț de pornire de 20.400 euro cu TVA. După cum ne-a obișnuit Mazda, prețul este același fie că este hatchback sau sedan.

Versiunea sedan vine cu trei motorizări pe benzină de 2 litri 122 CP, 150 CP, 180 CP. Toate aceste propulsoare japoneze sunt acum mild-hybrid. Pentru fanii diesel nu există o motorizare pe acest model. Transmisia automată o găsiți începând cu a doua echipare - Plus și motorul de 150 CP. Aceasta va costa cu 2.500 euro cu TVA mai mult decât cea manuală.

Modelul de test a fost echipat cu propulsorul de 2 litri benzină 150 CP, un motor aspirat, de care se pare că japonezii nu vor să se despartă prea curând. Într-un fel trebuie să îi înțelegem, aceste propulsoare sunt cele mai fiabile și au un consum bun.

Cât consumă Mazda 3 sedan 150 CP

În oraș, motorul aspirat pe benzină consumă decent: între 8 și 11 litri la 100 de km. Depinde în ce moment al zilei te aventurezi pe străzile aglomerate. În afara orașului, lucrurile se schimbă mult și afișează un consum de diesel. Acum chiar îi putem înțelege pe japonezi de ce nu mai au un diesel în gama Mazda3 sedan.

La 60 de km/h, computerul de bord afișează un consum de 3,2 litri în treapa a 5-a (1.500 de ture). Dacă mergem mai tare, motorul pe benzină afișează tot un consum de propulsor diesel. La 100 de km/h, consumul a fost de 4 litri la 100 de km în treapta a șasea, turația motorului fiind de 2.000 de ture și de 4,5 litri/100 de km în treapta a 5-a moment în care are 2.500 de ture. La viteză de autostradă, 120 km/h, propulsorul a afișat un consum de 6 litri la suta de km și 2.500 de ture. Evident, în treapta a 6-a.

Echiparea standard are "prea multe" dotări

Mașinile japoneze au avut mereu un atuu în fața celor europene, pe care îl are și Mazda3 sedan. Au așa de multe dotări în standard că singura dotare opțională este adesea vopseaua metalizată, care costă în plus circa 400 euro sau nuanța în roșu care arată deosebit.

Vopseaua metalizată Roșu Soul Crystal costă în plus 690 de euro.

În echiparea Standard pe Mazda3 primim:

  • But­on pornire-opri­re mo­tor
  • Afisaj act­iv co­l­or proiectat pe par­br­iz (head-up display)
  • Geamuri elec­trice față-spate
  • Cadran de bord cen­t­ral di­git­al
  • Sistem de nav­ig­atie in­teg­rat Mazda
  • Volan im­brăcat în piele, cu comen­zi au­dio și Bluetooth telefon
  • Aer condițion­al manu­al
  • Sen­zori de par­care spate
  • Pi­lot auto­mat ad­apt­iv Mazda (MRCC)
  • Sistem in­teli­gent de frân­are (SBS)
  • Sistemul de in­form­ații privind lim­itele de viteză (ISA)
  • Sen­zori de ploaie și de lu­mină
  • Airbag-uri frontale, lat­erale față, cort­ină față-spate, airbag ge­nun­chi șofer
  • As­ist­ent in­teli­gent de frân­are în oraș față (SCBS)
  • Sistem mon­it­or­iz­are un­ghi mort (BSM) cu as­istență la de­plas­area în marșar­i­er (RCTA)
  • Sistem de re­cun­oast­ere semne trafic (TSR)
  • Frână de par­care elec­trică cu funcție Auto Hold
  • Sistem de as­istență la ple­carea în pantă
  • As­ist­ent de­pășire bandă de rulare (LAS)
  • Sistem au­dio cu 8 di­fu­zoare, ra­dio DAB

În echiparea următoare, Plus, care costă încă 1.700 euro, avem și:

  • Cli­mat­iz­are auto­mată pe două zone,
  • Volan încălz­it,
  • Cameră video marșar­i­er, etc

Gama mare de dotări este importantă la o mașină, pentru că face atmosfera la volan mai plăcuta și mai sigură. Despre cum este asamblat totul la interior vă pot spune că au fost destul de atenți japonezii. Mașinile Mazda se apropie foarte mult de cele premium, deși ca preț sunt încă departe.

Cu echiparea Plus, transmia manuală și motorul de 150 CP, Mazda3 sedan are un preț de 24.300 euro cu TVA. Dacă adaugăm și vopseau Roșu Soul Crystal, prețul urcă la 25.000 euro cu TVA. Așa a fost configurat și exemplarul de test.

Ploaia românească și tehnologiile Mazda

În timpul testului, undeva în județul Giurgiu, dintr-o dată cerul senin s-a întunecat și a început o ploaie torențială. Cantitatea mare de apă și vizibilitatea redusă au făcut ca pe bordul sedanului japonez să se aprindă rând pe rând câte un semn galben și notificări în limba română: radar față neclar, sistemul de siguranță și asistență pentru șofer au fost dezactivate temporar. După ce am trecut de zona aceea, a revenit soarele și sistemele japoneze s-au reactivat automat.

În ceea ce privește confortul, scaunele din material textil sunt moi și au o formă care te susțin lateral, ceea ce este plăcut. Iar gama mare de dotări în standard accentuează placerea de a reveni la volanul Mazda3 de fiecare dată.

Noua Mazda3 are o suspensie cu brațe pretensionate, care disipă energia lent, eliminând șocurile la trecerile peste denivelări. Modelul are jante pe 16 și pe 18, cu flancuri moi, care vor ajuta la creșterea confortului. Pe spate, modelul are o punte semi-independenta cu bară de torsiune, care se comportă excepțional la zgomot și vibrații și este foarte plăcută.

Date tehnice Mazda3 Sedan

SKYACTIV-G 2.0 (150 CP)

Transmisie

6MT

Greutate fără sarcină kg

1.283

Putere nominală kW (CP)/rpm

110 (150) / 6.000

Cuplu maxim, Nm/rpm

213 / 4.000

Acceleraţie, 0-100 km/h – sec

9,1

Viteză maximă, km/h

202

Consum combustibil*, l/100 km combinat 18”

6,0

Emisii CO2 combinat* 18”

136

*Ciclu de testare WLTP

Dimensiuni Mazda3

Sedan

Lungime

4.660 mm

Lăţime

1.795 mm

Înălţime

1.440 mm

Ampatament

2.725 mm

Volum portbagaj (L) (configurație 5 scaune)

444 l

Prețuri dotări suplimentare

Hatchback/Sedan

Preț (Euro TVA inclus)

Vopsea metalizată

Vopsea metalizată Gri Machine

Vopsea metalizată Roșu Soul Crystal

390 €

540 €

690 €

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri