Cel mai recent coupe de la Maranello a fost găzduit de curând în showroomul Forza Rossa, dealerul oficial Ferrari în România. Conceptul este bazat pe capacitatea de utilizare zilnică și confortul deosebit la bord, abordând un nou segment de piață, reprezentat de persoanele care până acum au fost reticente în a-și achiziționa un autovehicul aparținând brandului, fie din considerente financiare, fie dintr-o reticență față de ultrasportivitatea mașinilor.

Motorul de 620 CP al Ferrari Roma aparține familiei V8 turbo. Noua cutie de viteze cu 8 trepte este mai compactă și cu 6 kg mai ușoară decât predecesoarea sa cu 7 trepte. Pe lângă reducerea consumului și a emisiilor de combustibil, schimburile sunt mai rapide și mai ușoare, datorită folosirii uleiului cu vâscozitate scăzută și a unei configurații a cuvei uscate pentru a minimiza pierderile de eficiență dinamică de fluid, ceea ce face ca mașina să fie și mai sensibilă pe drumul deschis, dar și deosebit de confortabilă în oraș.

Citiți și Cum poți face peste 1 MILION de kilometri cu o mașină electrică fără să schimbi bateria.

Șasiul Ferrari Roma beneficiază de tehnologia dezvoltată de Ferrari pentru modelele sale de noua generație. Caroseria și sașiul au fost reproiectate pentru a încorpora cele mai noi tehnologii de reducere a greutății și de producție. 70% din componentele sale sunt complet noi.

Citiți și Cât pierd din autonomie mașinile electrice după primul an.

Pentru a garanta performanțele aerodinamice, păstrând în continuare puritatea stilistică a autovehiculului, inginerii de la Maranello au dezvoltat mai multe tehnologii de vârf, printre care un spoiler posterior mobil care păstrează eleganța mașinii atunci când este retras și garantează forța esențială pentru performanțele extraordinare ale mașinii prin implementarea automată la viteze mari. Datorită unui mecanism special, spoilerul se poate desfășura în trei poziții diferite, iar atunci când este deplasat la înălțimea sa maximă, acesta creează un unghi de 135 de grade cu suprafața lunetei, generând astfel aproximativ 95 kg de forță la sol la 250 km/h.

Designul este inspirat din conceptul de eleganță sport celebrată de legendarele GT-uri din anii '60, mașini cu motor frontal, cu forme simple dar elegante și cu un design coupé 2+ . Ferrari Roma are multe dintre aceste caracteristici și întruchipează un limbaj de design extrem de modern. Stilul sau pur, rafinat și proporțiile perfecte încapsulează în mod inteligent puterea și sportivitatea mașinii.

Designerii au căutat să mențină eleganța minimalistă a formelor mașinii prin eliminarea orificiilor de aerisire sau a decorațiunilor inutile. Răcirea motorului este garantată de suprafețe perforate local numai acolo unde este strict necesar, creând o nouă interpretare a conceptului de grilă. Cele două faruri liniare cu LED complet sunt traversate de o bandă de lumină orizontală, fapt ce conferă părții din față a mașinii un caracter distinctiv.

Un nou concept arhitectural pentru volume și forme a fost dezvoltat pentru interiorul Ferrari Roma. Ideea a fost de a crea doua celule separate, una pentru șofer și pasager, într-o evoluție a conceptului Dual Cockpit introdus pe alte mașini din gamă. Spre deosebire de mașinile sport ale bransului, care sunt de obicei mai orientate către șofer, cabina Ferrari Roma are o structură aproape simetrică care produce o distribuție mai organică atât a spatiilor, cât și a elementelor funcționale.

Noul afișaj central HD de 8,4 ”, extrem de intuitiv și ușor de utilizat, setat între cele două cockpits, încorporează celelalte funcții de infotainment, navigație și control climatic. Experiența pasagerului atinge un nou nivel cu ecranul tactil opțional Full HD de 8,8 ”color, care nu numai că afișează cifrele de performanță și starea mașinii, dar poate fi folosit și pentru a interacționa cu sistemul de bord selectând muzica, vizualizând informații legate de navigație și gestionând aerul condiționat. Deci, în esență, pasagerul devine copilot.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri