Peste jumătate dintre șoferii europeni consideră că principalul risc asociat cu experiența de condus în timpul verii este comportamentul celorlalți participanți la trafic.

Acest rezultat evidențiat în urma celui mai recent sondaj legat de anvelopele de vară Nokian Tyres arată că factorul uman încă joacă un rol cheie în operarea vehiculului. Același lucru este valabil și în ceea ce privește responsabilitatea utilizării anvelopelor potrivite în anotimpuri diferite.

Potrivit sondajului realizat de Nokian Tyres, cele mai ridicate riscuri care pot apărea pe șosele în timpul verii sunt cauzate de comportamentul șoferilor, de viteza excesivă și de utilizarea telefonului în timpul condusului. Cehii, polonezii și italienii au cea mai mică încredere în ceilalți șoferi.

Pericolul cauzat de viteza excesivă a fost subliniat în special de polonezi și cehi. Pe de altă parte, talienii consideră că utilizarea unui telefon sau a altor gadgeturi în timpul condusului este cea mai periculoasă. Este interesant de menționat că riscurile asociate deplasării cu mașina prezintă cea mai mare preocupare pentru respondenții cu vârsta de peste 51 de ani. În acest grup de șoferi, majoritatea acordă atenție comportamentului altor șoferi și condițiilor rutiere. Aceasta se poate datora faptului că șoferii mai în vârstă conștientizează că au nevoie de mai mult timp pentru a reacționa, precum și vechimii mai mari a vehiculelor.

Citiți și Cât pierd din autonomie mașinile electrice după primul an.

Peste o treime dintre șoferi verifică adâncimea benzii de rulare a anvelopelor de două ori pe an, 24% fac acest lucru o dată la un interval de două-trei luni, în timp ce 13% doar o dată pe an. 10% dintre respondenți nu și-au amintit când au verificat starea anvelopelor ultima dată sau dacă au făcut-o vreodată. Printre persoanele cele mai preocupate de starea anvelopelor, adică printre acei respondenți care verifică adâncimea benzii de rulare la fiecare două-trei luni, se numără în principal italienii, persoane care călătoresc între 30.000 și 40.000 km sau mai mult pe an, șoferi de sex masculin, cu vârsta de peste 66 de ani.

„Cercetările noastre arată că un procent scăzut al șoferilor acordă atenție uzurii anvelopelor. Anvelopele sunt singurele puncte de contact ale mașinii cu șoseaua, iar starea lor este esențială atunci când vine vorba despre siguranța în trafic. De exemplu, în cazul anvelopelor cu o adâncime a benzii de rulare de 2 mm, distanța de frânare poate fi de până la 12 metri lungime la o viteză de 80 km/h pe un drum umed, comparativ cu un set de anvelope noi (potrivit Revistei Auto Tekniikan Maailma16/2016).", spune Martin Dražík, Product Director, Nokian Tyres Europa.

Citiți și Cum poți face peste 1 MILION de kilometri cu o mașină electrică fără să schimbi bateria.

„În același timp, este interesant de reținut că respondenții din toate țările implicate au subliniat caracteristici de siguranță precum aderența anvelopelor pe drumuri umede și uscate, stabilitatea anvelopelor și siguranța în situații extreme, toate acestea fiind caracteristicile principale cărora oamenii le acordă multă atenție atunci când achiziționează anvelope noi.", continuă acesta.

În timpul sezonului de vară, pericolele condusului pe ploaie pot fi ușor uitate. Ploile neașteptate și abundente cresc riscul de acvaplanare, mai ales atunci când se acumulează cantități mari de apă pe suprafața drumului și în șanțuri. Prin urmare, atunci când șoferii aleg anvelopele de vară, trebuie să acorde atenție acelor modele special proiectate pentru condus în siguranță pe suprafețe umede, precum Nokian Wetproof.

De asemenea, trebuie amintit faptul că anvelopele de vară sigure ar trebui să aibă o adâncime a benzii de rulare de peste 4 mm, iar durata de viață a acestora nu trebuie să depășească 6 ani.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri