Un proiect, în dezbatere publică, ne arată cum vor arăta pistele pentru biciclete și trotinete electrice, care vor fi condițiile minime pe care vor trebui să le respecte pentru a se alinia prevederilor europene. România nu beneficiază în acest moment de norme privind proiectarea și execuția pistelor pentru biciclete la standarde europene, scrie EVmarket.ro.
Atribuirea de spațiu pentru infrastructura pentru biciclete
Pe străzile și bulevardele cu minim 4 benzi de circulație, împărțirea echitabilă a părții carosabile între traficul motorizat individual și modurile alternative de transport trebuie să fie o prioritate.
Pe restul străzilor, prioritatea trebuie să fie asigurarea spațiului optim pentru transportul public de persoane și pentru deplasările cu bicicleta.
Anularea parcajelor auto laterale de pe partea carosabilă, îngustarea benzilor de circulație auto sau eliminarea unui sens de circulație pentru autovehicule reprezintă opțiuni de redistribuire a suprafeței carosabile în scopul dezvoltării infrastructurii dedicate transportului alternativ.
Pistele pentru biciclete se proiectează între fluxul pietonal și fluxul motorizat, acolo unde acestea există. În acest fel se evită crearea artificială de puncte de conflict.
Citeste si:
Citiți mai mult pe EVmarket.ro
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: